Menu Zavřít

O auta byl v prvním čtvrtletí menší zájem. Prodej klesl o 12 procent pod 60 tisíc vozů

3. 4. 2019
Autor: Mladá fronta archiv

Prodej nových osobních aut v 1. čtvrtletí klesl meziročně o 12 procent na 59 616 vozů. Největší zájem byl o vozy SUV, které měly podíl téměř 31 procent. Dominovaly vozy s benzínovým motorem, podíl dieselových vozů klesl o čtyři procentní body pod 28 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Domácí Škoda Auto prodala 20 586 aut, což je pokles o devět procent. Podobně klesl prodej Volkswagenu na 5715 aut a Dacia naopak rostla o dvě procenta na 4008 prodaných vozů. Na dalších místech skončily značky Hyundai a Peugeot. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia (5533 vozů), Fabia, Rapid, Karoq a Hyundai i30. Následují Škoda Superb, Dacia Duster a Škoda Kodiaq.

Celkem 72 procent osobních aut nakoupily firmy a zbytek soukromé osoby. Podíl benzínových vozů stoupl o pět procentních bodů na 70 procent. Dieselů bylo 28 procent, tedy o čtyři body méně. Zbytek připadá na LPG, CNG a elektrické vozy. Hybridů se prodalo celkem 1416 kusů.

Dáváte přednost automobilům vyrobeným v Česku?

Společnost PwC odhadla na základě dosavadního vývoje a stavu ekonomiky počet registrovaných aut v letošním roce na 255.000 vozů, což je o 10.000 aut méně, než předpovídala na začátku roku. Zároveň by to byl meziroční pokles o 2,5 procenta. Podle tajemníka svazu Josefa Pokorného může být konečné číslo ještě nižší. Důvodem je očekávané zpomalení ekonomiky, rizika v rámci EU, tedy zejména vývoj kurzu eura nebo brexit, i slábnoucí dopad nové metodiky měření emisí WLTP.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o desetinu na 5029 vozů. První je Peugeot se 792 prodanými vozy. Druhý je Volkswagen, který prodal o jeden vůz méně, a třetí je Fiat s prodejem 555 vozů. Nejoblíbenějšími modely byly Peugeot Boxer, Renault Master a Fiat Ducato.

Počet registrovaných nákladních aut se zvýšil o 4,4 procenta na 2388 vozů. Nejprodávanější Scania prodala 452 aut, MAN 449 vozů a Mercedes Benz 415 vozů. Vedou tahače s podílem přes 55 procent.


Poměr cena výkon? U Němců vede Škoda

Logo automobilů Škoda. Ilustrační foto


Prodej autobusů se zvýšil o osm procent na 194 vozidel. Nejvíce prodala domácí značka Iveco Bus (63 autobusů). Druhý je rovněž tuzemský SOR (38) a třetí Solaris (25).

Poptávka po motocyklech vzrostla o 37 procent na 3401 strojů. První Honda prodala 599 motocyklů, následuje KTM s 300 prodanými motocykly a CF Moto s prodejem 298 strojů.

MM25_AI

Dále čtěte:

Jako ve sci-fi filmu. Ve skladu Škody Auto ve Kvasinách pomáhají roboti

Konec dealerů? Auta se budou brzy nakupovat hlavně online, věští Google

Elektrický koncept Škoda Vision iV naznačuje, jak bude vypadat interiér Škodovek

V Mladé Boleslavi začala výroba nového modelu Škoda Scala

Škoda do dvou let uvede dvacet nových modelů. První elektromobil nabídne letos

 Škoda Vision E

  • Našli jste v článku chybu?