Menu Zavřít

O čem se mluví

16. 5. 2008
Autor: Euro.cz

Marketingový průzkum

Marketingovým úvahám tuzemských společností může prospět historicky první výzkum Word of Mouth v České republice. Poradenská firma Outbreak a Mr. Think zveřelnily data z první části výzkumu o roli značek v diskusích obyvatel ČR. Základní zjištění:

  • Nejdiskutovanější značkou je O2.
  • Spotřebitelé jsou nejméně ochotni doporučovat finanční instituce a mobilní operátory.
  • Pozitivní diskuse převažují, ale negativní sdělení se šíří rychleji. Jeden ze zakladatelů společnosti Outbreak Ivo Laurin uvádí, že průzkum „vyvrací stereotypní dojem, že reptaví Češi si sdělují především negativní zkušenosti. Pravda ale je, že právě negativní informace o značkách lidé předávají více posluchačům.“
  • Nejčastějším a nejdůvěryhodnějším zdrojem informací jsou rodina a přátelé.
  • Nejméně doporučované jsou značky finančních institucí. Z hlediska Net Promoter Score, což je index ukazující připravenost spotřebitelů doporučit značku, dopadly nejhůře právě ty, následované mobilními operátory.

Nejvíce pozitivních doporučení zaznamenaly značky Mattoni, Nivea a Pilsner Urquell.

MM25_AI

(tabulka)
Nejdiskutovanější značky

1. TELEFÓNICA O2 2. VODAFONE
3. T-MOBILE
4. ČESKÁ SPOŘITELNA
5. COCA COLA
6. KOFOLA
7. KOMERČNÍ BANKA
8. MATTONI
9. NIVEA
10. GAMBRINUS

  • Našli jste v článku chybu?