Menu Zavřít

O deset miliard víc. Ministři navýšili rozpočet fondu dopravy

14. 6. 2017
Autor: čtk

Ministři dopravy Dan Ťok (za ANO) a financí Ivan Pilný (ANO) se dohodli na zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2018 o deset miliard korun. Původní návrh ministerstva financí ve výši 45 miliard korun z národních zdrojů nedokázal pokrýt náklady na pokračování v rozestavěných dopravních stavbách. Návrh státního rozpočtu pro příští rok je jeden z hlavních bodů dnešního jednání vlády.

Peníze poslouží k financování už dříve zahájených projektů. „Týká se to celé řady klíčových projektů, které jsme v poslední době rozběhli. Například jde o čtyři nové úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi, modernizaci D1, D7 v úseku Postoloprty - Bitozeves, D4 u Příbrami, D1 v úseku Přerov - Lipník a další důležité stavby na silnicích prvních tříd,“ upřesnil mluvčí resortu dopravy Tomáš Neřold.


Dvě varianty městského okruhu. Čtěte:

Pražská koalice se dohodla. Vypracuje studii alternativní trasy městského okruhu

Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína.


Na železnici pak jde o projekty, jako je modernizace trati Rokycany - Plzeň, nebo nedávno zahájená rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu. Ministerstvo dopravy ale nevylučuje, že bude žádat o další úpravy rozpočtu fondu v souvislosti s tím, jak budou pokračovat přípravné práce na dalších projektech. „Cílem je, aby byly k dispozici finance na všechny běžící a připravené stavby,“ dodal mluvčí.

Původní návrh ministerstva financí představoval pro resort dopravy výrazné snížení rozpočtu nejen v případě dopravního fondu, ale i samotného rozpočtu ministerské kapitoly. Zatímco fond měl příští rok podle původního návrhu hospodařit s částkou o sedm miliard korun nižší, kapitole ministerstva návrh meziročně snížil financování o 12 miliard na 43 miliard korun.

bitcoin_skoleni

Ministerstvo dopravy ze svého rozpočtu financuje kromě svého provozu například objednávku rychlíkových spojů, správu registrů včetně registru aut či pořizování registračních značek. Na výstavbu o opravy dálnic, silnic prvních tříd a železnic pak slouží peníze putující do resortu přes SFDI. Ten kromě toho financuje projekty na zvyšování bezpečnosti v obcích a v posledních letech i přispívá na opravy komunikacích nižších tříd patřící krajům.

O dopravě dále čtěte:

Praha chce, aby byla D1 před městem bez poplatků. Vyzve ministerstvo

Jezdcem na D8. Posudek v miliardovém sporu není pro stát příznivý


  • Našli jste v článku chybu?