Bývalá sekretářka expředsedy lidovců Jiřího Čunka Marcela Urbanová už zná cenu své pověsti a dobrého jména. Urbanová totiž v uplynulém týdnu vyhrála soud s Čunkem, který jí prý zničil pověst svými výroky v médiích o tom, že je ledová královna či neatraktivní žena. Urbanová původně požadovala deset milionů korun, krajský soud v Ostravě jí přiznal osmdesát tisíc plus to, že Čunek musí zaplatit soudní výlohy a nesmí o Urbanové říkat, že je lhářka. Řekněme si upřímně: dozvědět se, že vaše dobrá pověst stojí osmdesát tisíc korun? No, nic moc…
Leccos o své „dobré pověsti“ se dozvěděli také poslanci a ministři kabinetu Petra Nečase. Podle žebříčku z nejčerstvějšího průzkumu společnosti CVVM, který mapuje prestiž jednotlivých zaměstnání, vyplývá, že povolání poslance skýtá člověku absolutně nejmenší prestiž ze všech šestadvaceti nabízených profesí. Zatímco na prvních třech příčkách se umístili lékaři, vědci a zdravotní sestry, členy dolní komory parlamentu oproti předchozím třem měřením přeskočily i uklízečky, a odsunuly je tak na úplně poslední místo. Samozřejmě není vyloučeno, že pokud dámy s hadry, kýbly a smetáky ještě zapracují na vylepšení image, mohou v příštím průzkumu atakovat i ministry, kteří se umístili jen těsně před nimi na čtyřiadvacáté příčce. Ministři na svém sestupu pracují nesmírně intenzivně. Pro úplnost se ještě sluší dodat, že novináři se umístili na „krásném“ dvacátém místě, daleko za účetními na desáté, policisty na jedenácté či stavebními dělníky na osmnácté příčce. No, také nic moc.
S „dobrou pověstí“ má co do činění i situace bývalého ombudsmana Českých drah Petra Fejka. Ten zvažoval, že se bude soudní cestou bránit proti „diskreditační kampani“, kterou odstartovala kritika výše jeho platu v Českých dráhách (ČD) a více než dvoumilionového odstupného. Zatímco ještě v pátek Fejk odmítl pro týdeník Euro komentovat, zda se skutečně soudit bude, ČD už za něj mají „nástupce“. Jak si všiml zpravodajský server iHNed.cz, dráhy zrušily ombudsmanovu webovou stránku a obsadit pozici nehodlají. Fejkovu agendu tak má nyní znovu na starost nenápadný box Zákaznická podpora v pravém horním rohu internetových stránek ČD, který vyjde nesporně levněji. Nespokojený cestující tam může vyplnit formulář s popisem stížnosti, případně má možnost zavolat osobně na Odbor provozu osobní dopravy. Anebo si může jít klasicky „stěžovat třeba na hlavní nádraží“.