Menu Zavřít

O křiku a činech

26. 4. 2007
Autor: Euro.cz

Společnost Škoda Auto se snaží konkurovat asijským automobilkám

Na článek Karla Zaorala Škoda odborů v rubrice Fokus (EURO 17/2007) zareagoval člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.

Týdeník EURO komentuje postavení evropských automobilek a velmi dobře popisuje nebezpečí pramenící z rostoucí asijské konkurence. Ze současné situace však vyvozuje závěr, že šéfové evropských automobilek a v podstatě celý starý kontinent strkají před aktuálními problémy hlavu do písku, místo aby varovně křičeli.

Nepravdivé mediální klišé.

Tvrzení, že evropské a americké giganty s dlouhou tradicí braly v osmdesátých letech na lehkou váhu japonské automobilové začátky, v devadesátých podcenily Jižní Koreu a nyní pohrdavě mávají rukama nad nástupem zatím nekvalitních čínských a indických vozů, se pomalu začíná stávat otřepaným mediálním klišé. Stačí si vzít jakákoli aktuální vyjádření i konkrétní kroky evropských výrobců vozů včetně společnosti Škoda Auto, abychom se přesvědčili, že tomu tak není.

Varování i kompromisy.

Křičet a varovat má význam tehdy, pokud hrozí nějaká situace, kterou je možné odvrátit. Společnost Škoda Auto křičí, když Evropská komise navrhuje nesystémové a destrukční limity emisí oxidu uhličitého. Varuje také, když odbory požadují nereálný růst mezd. Zároveň se vždy konstruktivně snaží navrhovat kompromisy, které budou odpovídat reálným možnostem firmy.

ebf - tip - debata

Reagovat činy.

Při pohledu na mohutný nástup východních automobilek však žádný křik nepomůže. Neporovnatelně nižší pracovní náklady a dravost asijských firem jsou neoddělitelnou součástí globalizace a společnost Škoda Auto si to velmi dobře uvědomuje. Naší reakcí však nemůže být křik, ale konkrétní činy. Zaměřujeme se na snižování materiálních i ostatních nákladů, investujeme do vývoje a vzdělání, přinášíme modely jednoduché na výrobu a zajímavé pro zákazníky, modely s užitnou hodnotou a emocionálním nábojem.

Směr Asie.

Zatímco neustále posilujeme svoji pozici na evropském trhu, druhou nohou jsme rázně nakročili do Asie. Vozy Škoda se již montují v Indii, letos se rozeběhne produkce v Číně a v Rusku. A právě takový krok je nejrozumnější odpovědí na příliv automobilů z Dálného východu. Pokud dnes určitá část Evropanů čeká na levné, ale zároveň méně kvalitní i bezpečné vozy z Asie, stále více obyvatel Číny a dalších asijských zemí je naopak ochotno připlatit si za evropskou kvalitu. Globální ekonomickou jistotu nám zabezpečí pouze přítomnost současně na evropském i asijském trhu. Ekonomické výsledky Škoda Auto jsou toho jasným důkazem.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).