Zájem o rekonstrukci pražského Negrelliho viaduktu mají tři firmy. Nejnižší nabídka je o zhruba 150 milionů korun nižší než odhadovaná cena projektu, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) stanovila na zhruba 1,2 miliardy korun.
Podle serveru idnes.cz podalo nejnižší nabídku 1,046 miliardy korun sdružení firem Hochtief, Strabag Rail a Avers. Na druhém místě je sdružení firem Metrostav, Eurovia a SMP, nejvyšší cenu pak nabídla Firesta Fišer.
Budoucnost Negrelliho viaduktu očima architektů:
„Rekonstrukci zahájíme bezprostředně po podpisu smlouvy o dílo s vítězným uchazečem. Předpoklad je v dubnu 2017. V závislosti na průběhu soutěže může dojít k posunu,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Stavba by měla trvat do konce roku 2019.
Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.