Ani na druhé dražbě nebyl o ochranné známky zkrachovalé společnosti Zbrojovka Brno zájem. „Prodej 76 grafických log a názvů nenalákal žádného ze šesti desítek oslovených klientů v oblasti průmyslu. A to přesto, že byla vyvolávací cena snížena ze sedmi na 2,7 milionu korun,“ řekl Vladimír Zajíc z dražební společnosti Amex.
Odhadní cena známek je přitom o plný jeden milion korun vyšší.
Brněnská Zbrojovka je v konkurzu už více než tři roky, svým věřitelům dluží přes 400 milionů korun. Předtím vyráběla statisíce zbraní a dovážela je do desítek zemí od Austrálie po Venezuelu. Kromě areálu, který letos za 707 milionů korun vydražila finanční skupina J&T, skladových zásob a strojů, po ní zbylo devatenáct českých ochranných známek, šestačtyřicet zahraničních a dvě mezinárodní použitelné ve dvaadvaceti zemích, třeba v Rakousku nebo Číně.
Dražební firma sázela původně především na dobré jméno podniku. Podle znalce, který určil cenový odhad, by byla hodnota známek mnohem vyšší, kdyby se začaly vyrábět a úspěšně prodávat zbraně s původním názvem.