Města ve střední a východní Evropě vedou žebříček dvaceti nejatraktivnějších měst, do nichž plánují expandovat maloobchodní značky v průběhu příštích pěti let – na prvním místě je Moskva následovaná Petrohradem a Prahou. Vyplývá to z analýzy 2007 International Retailers’ Survey, kterou provedla mezinárodní realitní společnost Cushman & Wakefield (C&W). „Praha má nejvyšší HDP na hlavu poměřované kupní silou v rámci středoevropského regionu. Spolu s vysokým růstem české ekonomiky je velmi atraktivní pro mezinárodní obchodní řetězce,“ říká Anco Booysen, vedoucí výzkumu trhu v C&W pro Česko a Slovensko. Jediným západoevropským městem v první desítce je Amsterodam, který se o desátou příčku dělí s Kyjevem.
Výzkum vychází z pohovorů s vedoucími pracovníky odpovědnými za reality a expanzi do zahraničí z 250 maloobchodních firem ve 23 zemích v celé Evropě.
Tabulka:
Jedničkou je Moskva
Atraktivnost měst pro maloobchod
(v příštích pěti letech)
Pořadí Město
1 Moskva
2 Petrohrad
3 Praha
4 Bratislava
5 Lublaň
6 Sofia
7 Bukurešť
8 Budapešť
9 Talin
10 Amsterodam
= 10 Kyjev
Zdroj: 2007 International Retailers Survey.