Výsledek komunálních voleb v Brně výrazně ovlivní a zdrží miliardový projekt přesunu zdejšího železničního uzlu a plánované budování nového nádraží dále od centra. Městu by měla vládnout koalice, jejíž členové se dosud - s výjimkou lidovců -vyjadřovali proti přesunu a preferují přestavbu železniční stanice v současné poloze.
Obě varianty chtějí nechat srovnat v nezávislém posudku. I po volbách však mají v zastupitelstvu paradoxně většinu strany, které přesun podporují. Budou-li postupovat společně, mohou projekt prosadit i proti vůli koalice.
Většina zastupitelů napříč stranami podporuje myšlenku nezávislého posudku, který by zhotovili odborníci z některé univerzity, popřípadě ze zahraničí. Určili by, zda je pro město lepší postavit nové nádraží dále od centra, nebo opravit to současné. Kvalitní dokumentace dosud vznikla jen k odsunuté poloze, financovalo ji město v minulých volebních obdobích. Nikdo neví, jak dlouho by srovnávací posudek vznikal a zda by se jím všichni zastupitelé řídili.
Radnici bude při jednáních o miliardové přestavbě železničního uzlu zastupovat bývalý ředitel Hnutí Duha Martin Ander, který v minulých letech patřil k nejhalasnějším odpůrcům takzvaného přesunu nádraží prosazovaného občanskými demokraty.
Město již do projektu investovalo stovky milionů korun - platilo za dokumentaci, projekty, propagaci a výkup pozemků. Současná podoba uzlu je podle dosavadního vedení radnice chaotická, brzdí rozvoj města a neumožňuje zavedení provozu rychlovlaků. Odpůrci však tvrdí, že potřebnou modernizaci lze provést i v centru a není třeba kvůli tomu stavět stanici o necelý kilometr dále. Poslední odhady nákladů na přestavbu v odsunuté poloze činí 24 miliard korun. Projekt měl naplno začít v druhé polovině příštího roku.