Do projektu
O2 RE:START zahrnul operátor možnost oslovit miliony zákazníků prostřednictvím
marketingového nástroje Market Locator a O2 Výhody, prodej voucherů na budoucí
služby přes mall.cz, nejvýhodnější balíček mobilního tarifu, rychlého internetu
do provozovny či kanceláře, slevu 4000 korun na nový telefon nebo notebook,
licenci Office 365 včetně MS Teams nebo 1TB cloudového úložiště na 6 měsíců
zdarma a balíček marketingových nástrojů pro stávající zákazníky zdarma.
"V
uplynulých týdnech se ukázalo, že podnikatelé a živnostníci, kteří dokázali na
vzniklou situaci rychle zareagovat a přesunout se do digitálního prostředí,
získali před ostatními konkurenční výhodu a dopad na jejich byznys není tak
veliký," vysvětluje Richard Siebenstich, ředitel Komerční divize O2.
"Pro všechny podnikatele jsme sestavili výhodný balíček služeb, který jim
může pomoci právě s digitalizací jejich podnikání, oslovením nových zákazníků i
opětovným nastartováním jejich firmy,” dodává.
Balíček O2
RE:START poskytuje operátor za zvýhodněnou cenu 847 korun měsíčně (bez DPH).
Kromě Internetu HD s rychlostí 20 Mb/s a tarifu FREE+ Stříbrný s neomezeným
voláním, SMS a porcí 14 GB dat přináší tato služba také řadu dalších výhod.
"Podnikatelé
od nás dostanou kredit v hodnotě 1500 korun, který mohou využít k oslovení
zákazníků ve svém okolí formou SMS kampaní. Práci z domova a novou formu
komunikace jim usnadní také licence Office 365 včetně MS Teams nebo 1TB
cloudového úložiště, kterou získají na 6 měsíců zdarma," říká Richard
Siebenstich. A upřesňuje, že na nové zákazníky O2 čeká ještě sleva 4000 korun
na nákup nového telefonu nebo notebooku. Podnikatelé se také mohou
zaregistrovat do projektu Mall.cz - Zachraň podnik! a začít prodávat poukazy na
své budoucí služby. Získané peníze jim mohou pomoci překlenout období s výpadky
příjmů. Zákazníci, kteří mají zájem o neomezená data, si mohou tarif FREE+
Stříbrný nahradit tarifem NEO Bronzový. Balíček O2 RE:START potom vyjde na 1004
korun měsíčně (bez DPH).
Stávající
zákazníci z řad malých a středních podnikatelů, kteří již pevný internet a
mobilní tarif od O2 mají, mohou pro restart svého podnikání využít balíček
zmíněných marketingových nástrojů zdarma.
V průběhu
května plánuje O2 spustit kampaň Reklama za milion, v rámci které bude sbírat
příběhy lokálních živnostníků. Z každého kraje následně operátor vybere jednoho
podnikatele, jemuž společně s marketingovými experty z O2 Media a kreativní
agenturou připraví reklamní kampaň na míru.
O2 eKasa: Podnikatelé se propadají
Společnost
O2 eKasa zpracovala v předposledním dubnovém týdnu analýzu dat z pátého týdne
po zavedení opatření souvisejících s koronavirem (11. 4. - 17. 4. 2020). Data
byla získána porovnáním s údaji z posledních dvou týdnů před vyhlášením
karantény. Analýza se týká podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa.
Ve všech
třech hlavních odvětvích (Velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových
vozidel; Ubytování, stravování a pohostinství; Zpracovatelský průmysl) v daném
období mírně vzrostl počet aktivních podniků. Počet transakcí v mezitýdenním
srovnání lehce povyrostl pouze u Ubytování, stravování a pohostinství.
Ve
sledovaném týdnu došlo k růstu v oboru Kulturní, zábavní a rekreační činnosti.
Počet aktivních podniků vzrostl o 33 %, počet transakcí o 27 %. Nárůst v tomto
oboru svědčí o tom, že Češi začínají opět více sportovat. Největší roli hrály
podobory Provozování sportovních zařízení, kde ve srovnání s předchozím týdnem
došlo k nárůstu počtu aktivních podniků o 75 % a nárůstu počtu transakcí o 1173
%, a sportovní činnosti, kde byl nárůst počtu transakcí o 883 %. Dá se
předpokládat, že tento růst byl podpořen také otevřením servisů jízdních kol.
Po
znovuotevření a invazi Čechů do železářství a hobbymarketů potvrzuje stále
velký zájem Čechů o kutilství i vývoj v oboru Maloobchod s železářským zbožím,
barvami, sklem a potřebami pro kutily, kde transakce stouply o 31 %. Je ale
důležité brát v úvahu, že malé prodejny pro kutily a železářství si s
karanténou částečně poradily už druhý týden po vyhlášení opatření prodejem
"přes dveře".
V pátém
týdnu i nadále rostl podíl bezhotovostních plateb. Podíl nefiskalizovaných
plateb zůstal ve srovnání se čtvrtým týdnem stejný.