GLOSY Počet využívaných pevných linek dominantního tuzemského operátora O2 dále klesá. Loni dokonce o rekordního půl milionu. Co za masivním odhlašováním telefonních stanic stojí? Vedle nezvratitelného trendu - přechodu zákazníků od „pevného“ k mobilnímu volání - je to především dědictví zpátečnické politiky firmy ještě pod hlavičkou Českého Telecomu.
Počet využívaných pevných linek dominantního tuzemského operátora O2 dále klesá. Loni dokonce o rekordního půl milionu. Co za masivním odhlašováním telefonních stanic stojí? Vedle nezvratitelného trendu - přechodu zákazníků od „pevného“ k mobilnímu volání - je to především dědictví zpátečnické politiky firmy ještě pod hlavičkou Českého Telecomu. Ten totiž před lety nedokázal adekvátně reagovat na měnící se podmínky na trhu a nabídnout využití drátů, vedoucích prakticky do každého domu, pro rychlé připojení k internetu. Nabídkou ADSL se směšnými parametry naopak spíše „přihrál“ zájemce o internet konkurenci. Nyní tak firma i přes „zlidšťující“ se tvář pod novou bublající značkou O2 těžko může přesvědčit zákazníky, aby si nechali pevnou linku kvůli službám, které si už pořídili jinde.