Menu Zavřít

Oáza relaxace

2. 1. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Mercedesy nemá smysl kupovat v základní výbavě. Řidiči v luxusní limuzíně nejvíce prospěje, dotýkají-li se jeho dlaně kůže volantu a v dosahu má páčky a spínače s podivnými funkcemi, o nichž se mu v osobním automobilu ani nesnilo. Něco to stojí, ale to se rozumí samo sebou.
Vůz testovaný týdeníkem EURO disponoval nejvyšší výbavou Avantgarde, která jeho cenu posunula daleko nad základní částku. Kvalita v kombi Mercedes-Benz E 320 CDI vyzařuje jednak ze systémů pomáhajících při řízení a ovládání vozu, jednak z maličkostí posouvajících pohodlí posádky do netušených oblastí. Třeba otevírání víka zavazadlového prostoru. Na stisknutí dálkového ovladače vyklopí páté dveře elektromotorek, který rovněž zvedne roletu ukrývající obsah kufru.
Z technických vymožeností je jednou z nejsympatičtějších věcí parkovací asistent, který pomáhá nejen obligátním zrychlujícím pípáním, ale rovněž svítícími diodami na palubní desce a při couvání na stropě v zadní části vozu. Dlouhé auto se díky tomu dá bez problémů vmanévrovat do řady stojících vozidel. Za příplatek lze pořídit o patnáct milimetrů snížený podvozek nebo semiaktivní vzduchové pérování, které jízdě dodají podstatně dynamičtější charakter.
Na zatáčkovitých silnicích není kombi E 320 CDI ve vyšších rychlostech kvůli své délce tak jisté jako na dálnicích, ale o to příjemnější je nechat vyniknout elektronický systém stability. Přestože automobil váží bez 145 kilogramů dvě tuny, zvládá zrychlit na sto kilometrů za 8,2 sekundy, a to jej ještě zpomaluje automat s tradičně mírnou prodlevou při řazení.
Samočinná převodovka nabízí kromě standardního také zimní režim. Vůz potom automaticky volí vyšší stupně, aby zabránil prokluzu kol. Nevýhodou je vzhledem ke sportovně sníženému podvozku a možnosti nastavení tvrdosti pérování nepřítomnost dynamičtějšího řazení. Manuálně se stupně navíc vybírají pohybem do stran na rozdíl od běžnějšího způsobu vpřed a vzad.
Při zkušebních jízdách se spotřeba pohybovala v průměru kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů. V městském provozu lehce přesahuje desetilitrovou hranici, uvádí výrobce. I tehdy však pobyt v tomto Mercedesu za tu cenu stojí. Posezení v perforovaných kožených sedadlech, s možností masáže a samozřejmého vyhřívání, nebo naopak odvětrávání, a sledování DVD na přehrávači je totiž specifickým druhem relaxace. I když se obraz u filmu za jízdy z bezpečnostních důvodů vypne. Mercedes-Benz E 320 Cdi Combi Motor vznětový šestiválec
Objem 3222 cm3
Maximální výkon 150 kW
Převodovka 5stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 234 km/h
Průměrná spotřeba 7,3 litru na 100 km
Základní cena 1 531 000 Kč

bitcoin_skoleni

Klady

- volba tuhosti tlumičů
- výborně zpracovaný a elegantní interiér
- parkovací asistent

Zápory

- vysoká cena
- chybí sportovní režim na převodovce
- vyšší spotřeba

  • Našli jste v článku chybu?