Před pár týdny začal stavět residenční a hotelový komplex nedaleko Dubaje, kde poslední tři roky žije. Rozpočet projektu je přes 200 milionů dolarů (téměř pět miliard korun).
Český podnikatel nakonec koupil rozlehlý pozemek na umělém ostrově Al Marjan na okraji Rás al-Chajmy. Na ostrově zatím stojí jen dva hotové hotely a další se staví. „Do konce roku začnou výkopové práce, začnou se tam dávat piloty, aby to bylo stabilní,“ říká Říha.
Resort, který nese jméno po Říhově firmě DIC, navrhoval architekt „celebrit“ Tony Ashai, známý především jako tvůrce řady výrazných budov v Dubaji či autor mnoha domů v Beverly Hills. Komplex tvoří dvě velké budovy, z nichž jedna je rezidenční, druhá pak pětihvězdičkový hotel. Přímo na pobřeží pak vyroste dalších 40 vil. Hotel by měl mít 300 pokojů a rezidenční budova 340 apartmánů. Nejlevnější z nich přijde na necelých 150 tisíc dolarů (3,68 milionu korun).
Říha sází na to, že si lidé budou chtít pořídit jeho apartmány jako investici a připouští, že mnozí z nich takový nákup nemusí brát ani tak jako investici, ale jako pořízení „bezpečného přístavu“.
„Pro řadu lidí je ta lokalita zajímavá nejen jako nemovitost. Velmi zajímavý je takzvaný business visa package, což znamená, že každý investor, který si koupí nemovitost, má právo na vízum. My to plně zaplatíme. On jenom přijede a podepíše, dostane kartičku a těší se z výhod rezidentury,“ tvrdí Říha.
Zamluvený Trump
„Komplex bude pod správou jednoho z největších světových hotelových řetězců. V současnosti jednáme se společností Viceroy, která patří šejkovi z Abú Zabí, a společností Trump International Donalda Trumpa,“ dodal podnikatel. Kontakt s Trumpem navázala Říhova společnost DIC v minulém roce, kdy se stala na deset let dodavatelem korunek pro mezinárodní soutěž krásy Miss Universe, kterou americký miliardář organizoval.
S kolaudací objektu počítá Říha v polovině roku 2018. Mezi zákazníky hotelu by měli být také Češi. Říha proto jedná s nejmenovanou českou cestovní kanceláří, která má zájem nabízet ubytování v emirátu Rás al-Chajma svým klientům.
Více se o projektu dočtete v novém vydání týdeníku Euro
Čtěte také: