Menu Zavřít

Obchodníkem roku je podle žebříčku společnosti Mastercard lékárna Dr.Max. U zákazníků zvítězil Lidl

17. 2. 2022
Autor: Depositphotos
  • Společnost Mastercard zveřejnila žebříček neúspěšnějších obchodníků roku 2021, jehož absolutním vítězem se stala lékárna Dr.Max

  • Nejvíce si za loňský rok polepšil prodejce Bonprix, který se v žebříčku posunul o 15 pozic a zároveň zvítězil v kategorii oděvů

  • Podle zákazníků je nejlepším obchodníkem řetězec Lidl, následuje Kaufland a Albert


O tom, jací obchodníci byli během roku 2021 nejúspěšnější, má společnost Mastercard jako každoročně jasno. Opět sestavila žebříček vítězů jednotlivých kategorií, u kterých hodnotila jejich pozici na trhu, důvěru zákazníků, ale například i postavení obchodníka v rámci konkurenčního prostředí. „Výsledky ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 vycházející z reprezentativního průzkumu mezi zákazníky přináší několik změn na prvních místech,“ přibližuje Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„Vítězem kategorie Obchodník roku s elektrem a elektronikou se stal Datart, který tak na druhé místo s velmi těsným výsledkem posunul vítěze pěti předchozích ročníků společnost Alza.cz. Nováčkem na stupni vítězů je společnost Bonprix, která obsadila první příčku v kategorii Obchodník roku s oděvy. Po čtyřech letech se na vedoucí místo v kategorii Čerpací stanice s prodejnou vrátila společnost Tank ONO,“ komentuje výsledky průzkumu.

Naučili jsme Čechy nakupovat nábytek online, říká Jan Sellers-Zajic. Vyhledávač FAVI v zimě zažívá vrchol sezóny
Přečtěte si také:

Naučili jsme Čechy nakupovat nábytek online, říká Jan Sellers-Zajic. Vyhledávač FAVI v zimě zažívá vrchol sezóny

Absolutní vítěz ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 oproti tomu zůstává stejný. Nejvyššího skóre totiž opět dosáhla síť lékáren Dr.Max, která titul obhájila jak díky parametru zapamatovatelnosti, tak zásluhou loajality svých zákazníků. O několik bodů pozadu skončil švédský nábytkářský gigant IKEA. Společnost se rovněž stala nejčastěji doporučovaným obchodníkem, a to napříč všemi kategoriemi. Na třetím místě se pak v celkovém žebříčku umístila firma dm drogerie markt, která dle Mastercard vyniká především v ochotě zákazníků nakupovat v jejích prodejnách opakovaně. Německý drogistický řetězec je zároveň druhým nejdoporučovanějším obchodem vůbec.

U veřejnosti bodovali prodejci potravin

Pokud jde čistě o hlas zákazníků, nejvíce u nich zabodoval Lidl Česká republika, který získal 57 522 hlasů. O něco méně je mezi veřejností oblíbená společnost Kaufland, pro níž hlasovalo 30 519 spotřebitelů. Třetí s 22 028 hlasy skončil Albert.

Mastercard kromě základního žebříčku a ceny zákazníků vyhlašovala také ocenění Skokan roku. Tu získal prodejce Bonprix, který se ve své kategorii posunul o 15 příček. Posílil především v parametru důvěry, kde si polepšil o 27 procentních bodů.

Jde to i bez papíru. Albert nainstaloval ve svých obchodech už na 600 tisíc digitálních cenovek, má je každá třetí prodejna
Přečtěte si také:

Jde to i bez papíru. Albert nainstaloval ve svých obchodech už na 600 tisíc digitálních cenovek, má je každá třetí prodejna

„Jedním z určujících trendů maloobchodního trhu je posilování e-shopů. Pandemie urychlila změnu nákupních zvyklostí, zákazníci nakupují přes internet daleko více produktů z kategorií, které dříve byly tradičně doménou kamenných obchodů. Převládalo přesvědčení, že například obuv nebo oděvy je potřeba si před nákupem ,osahat‘. Současná situace přiměla část zákazníků myšlení změnit a e-shopy, které se přizpůsobily zvyšující se poptávce na trhu, výrazně posilují, “ dodává Čarný.

O jeho tvrzení svědčí i data samotné Mastercard, podle kterých narostl v roce 2021 obrat v sektoru e-commerce o 33 procent, což je o čtyři procenta více než tomu bylo předloni. „Nejde tedy jen o výkyv způsobený předloňskými lockdowny, ale začátek dlouhodobého trendu,“ doplňuje s tím, že dle nedávného průzkumu jeho společnosti má v České republice zkušenosti s online nákupem již 94 procent lidí.

WT100

Přehled vítězů ocenění Mastercard Obchodník roku 2021
Absolutní vítěz Dr.Max
Mastercard Obchodník roku s potravinami Lidl Česká republika
Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumerií dm drogerie markt
Mastercard Obchodník roku s oděvy Bonprix
Mastercard Obchodník roku s obuví Deichmann
Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami Decathlon
Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikou Datart
Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele OBI
Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky IKEA Česká republika
Mastercard Čerpací stanice s prodejnou Tank ONO
Mastercard Obchodník roku s knihami Knihy Dobrovský
Mastercard Obchodník roku s hračkami Dráčik
Mastercard Lékárna roku Dr.Max
Mastercard E-shop roku Alza.cz
Mastercard Obchodník roku – Cena veřejnosti Lidl Česká republika
Mastercard Skokan roku Bonprix

zdroj: Mastercard

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).