Češi se už nakupování na internetu nebojí a kromě levnější elektroniky stále častěji vyhledávají i ostatní zboží. Zákazníků, kteří pravidelně „shopují“ na webu, neustále přibývá a jen loni české internetové obchody utržily rekordních 33 miliard korun, tedy o šest miliard více než v roce 2009. Během letošního roku pak podle očekávání padnou další rekordy. To ale neznamená, že obchodníci budou mít snazší život.
„Rok 2011 by podle našich očekávání měl být ještě lehce krizový, ne však kvůli globálním ekonomickým ukazatelům, ale kvůli obecně pomalejší reakci lidí v ČR. Ti uvěří, že není krize, až budou mít v peněžence peníze navíc. Český internetový trh tak bude pokračovat v nastoleném trendu – prodeji na hranici rentability, avšak při zachování růstu,“ uvedl Tomáš Richter, generální ředitel holdingu Kasa.cz a Obchodní-dům.cz, který pro rok 2011 očekává růst tržeb internetového byznysu v tuzemsku o patnáct procent.
Podle analytiků finanční skupiny J.P. Morgan vzrostou světové tržby internetových obchodů letos o 19,8 procenta. Vyplní-li se odhady českých prodejců, překonají čeští spotřebitelé i průkopnické Spojené státy, kde mají tržby stoupnout o 13,2 procenta.