Menu Zavřít

Objekt: Ferrari na minerálku

24. 9. 2004
Autor: Euro.cz

Mattoni si zahrává se sklem. Na půl cesty mezi designem a módou potkala Pininfarinu.

Karlovarské minerální vody se dlouhodobě snaží profilovat mattonku jako exkluzivní, stylovou značku. Domácí trh je však firmě zjevně malý. Ferrari si také nikdo nekoupí jen proto, aby s ním mohl jezdit po Praze, a designéry tohoto vozu si nenajmete, abyste udělali dojem na české zákazníky. Na to jsou nové třetinkové lahve Mattoni a Aquila od designérského studia Pininfarina až příliš „nadupané“.

Italské studio Pininfarina se proslavilo hlavně svými návrhy pro Ferrari, ale také pro Alfu Romeo, Peugot, Fiat, Rolls-Royce a další značky. Vůz Cisitalia 202 GT by se měl dokonce jako první automobil vůbec objevit v nové expozici newyorského Museum of Modern Art. Letos v létě bylo Pininfarina oceněno jako designérské studio roku v prestižní Red Dot Award. O významu studia svědčí i to, že bude navrhovat olympijskou pochodeň pro zimní olympiádu v Turíně.

Důraz na slavné jméno studia (logo Pininfarina je plasticky vyvedeno přímo na lahvích) je však typickou ukázkou toho, jak moc se dnes design podobá módě. Samotný styl a funkčnost nestačí, rozhoduje jméno. Otcové moderního designu z řad meziválečného Bauhausu se musejí v hrobě obracet.

Na otázku, jakou roli v dalších marketingových plánech firmy hraje jméno studia, odpovídá obchodní ředitel Karlovarských minerálních vod Gabriele Guzzo poněkud neurčitě a ochotně vyjmenovává, kde všude budou minerálky v lahvích Pininfarina k dostání: od Chorvatska přes západní Evropu až po USA.

MM25_AI

Lahve Pininfarina by v blízké době měly doplnit ještě exkluzivní sklenice od českého designéra Ronyho Plesla.
Na obalu ve tvaru ragbyového míče, v němž byly láhve představovány, také spolupracoval Jan Čapek. „České designéry a český design jsme v tomto projektu určitě neopomněli,“ zdůrazňuje ředitel Karlovarských minerálních vod Gabriele Guzzo.

  • Našli jste v článku chybu?