Spojení mezi hodinářskou společností Tag Heuer a automobilovým sportem má dlouhou tradici. Mezi ambasadory značky patřili, respektive patří Ayrton Senna, David Coulthard, Kimi Raikkonen nebo Juan Pablo Montoya. Hodinky Monaco V4 tuto tradiční vazbu posouvají ještě o notný kus dál: automobilovými motory jsou totiž přímo inspirované. Jejich ručičky nepohánějí ozubená kolečka, ale převodové řemeny.
Hodinky byly poprvé představeny na loňském hodinářském veletrhu v Basileji a od té doby již posbíraly mnoho cen za design. Do prodeje by se měly dostat koncem letošního nebo začátkem příštího roku. Autory revolučního konstrukčního řešení jsou mikromechanik Jean-François Ruchonnet a hodinářský mistr Philippe Dufour. Nahrazení ozubených koleček řemeny (celkem jich je v hodinkách třináct) není jedinou jejich inovací. Jimi navržený hodinový strojek je dohromady chráněn jednadvaceti různými patenty.
Nejvýraznější odklon od prověřené hodinářské tradice představuje změna pohybu oscilačního tělíska z kruhového na lineární a nahrazení tradičních rubínových kamenů kuličkovými mikroložisky. Nejmenší z nich má průměr pouhých 2,2 milimetru. Řemeny použité v hodinkách jsou ze speciálního materiálu, jehož přesné složení je vojenským tajemstvím francouzské armády. Při šířce 0,5 a tloušťce 0,45 mm mají unést až čtyřicet kilogramů váhy.
Zadní stěna hodinek je ze safírového skla, aby bylo podobně jako třeba u ferrari vidět do „motoru“. Strojek svým uspořádáním motor v mnohém skutečně připomíná. Na automobilový svět odkazuje také kódové označení V4.