Už letos měl znovu projet vlak přes česko-rakouské hranice mezi Slavonicemi a obcí Fratres. Na obnovu jednokolejné neelektrifikované železnice stále nejsou peníze. Ministerstvo dopravy posunulo termín zahájení stavebních prací na příští rok. Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé hlavně na postupu prací na rakouské straně.
Už letos měl znovu projet vlak přes česko-rakouské hranice mezi Slavonicemi a obcí Fratres. Na obnovu jednokolejné neelektrifikované železnice stále nejsou peníze. Ministerstvo dopravy posunulo termín zahájení stavebních prací na příští rok.
Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé hlavně na postupu prací na rakouské straně. „V současné době se vyjasňuje financování mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy, vládou a spolkovými drahami,“ uvedl Mario Brunnmayr z tiskového oddělení Rakouských spolkových drah (ÖBB).
Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny 90. let; slibují si od toho i rozvoj turistického ruchu.