Menu Zavřít

Obrem v přesunu

26. 4. 2007
Autor: Euro.cz

C. S. Cargo koupila dopravní společnost Šmidberský

Stát se významným regionálním hráčem, jakýmsi ČEZ v logistice, a následně uvést své akcie na burzu je ambicí dopravně logistické společnosti C. S. Cargo, do níž majetkově vstoupila investiční banka CA IB ze skupiny UniCredit. Ve svých expanzivních plánech udělala firma závěrem dubna důležitý krok, když koupila stoprocentní podíl v autodopravci Šmidberský Transport. S podílem asi deseti až patnácti procent se tím stala jedničkou českého trhu v oboru kamionové přepravy.

Vzorem je jim ČEZ.

C. S. Cargo Holding akvizicí významně zvýší podíl na přepravním a logistickém trhu - v daném segmentu se stává i jednou z nejsilnějších firem ve střední a východní Evropě. Nákup firmy Šmidberský bude financován z prostředků C. S. Carga a od UniCredit Group. Po konsolidaci aktivit v ČR chystá C. S. Cargo rozvoj v celém regionu střední a východní Evropy. „Chtěli bychom být ČEZ v dopravě a logistice,“ uvedl šéf holdingu C. S.Cargo Claus Mansfeldt. A v horizontu zhruba tří let chce C. S. Cargo uvést své akcie na kapitálový trh formou IPO . „Zakótovat bychom se mohli již nyní. Obecně však platí, čím větší společnost při vstupu na burzu bude, tím lépe. Klíčovými faktory jsou velikost a viditelný reálný projekt,“ řekl Mansfeldt s tím, že IPO budou předcházet další akvizice menších firem a expanze do okolních zemí, včetně nových členů EU Rumunska a Bulharska.

Do roka a do dne.

Konkrétní cena za Šmidberský Transport, jež je odhadována na několik set milionů korun, nebyla zveřejněna. Obě firmy budou zpočátku fungovat nezávisle na sobě, postupně se však jejich služby mají propojovat. Fúze by měla být dokončena během jednoho roku a v této době se rozhodne i o tom, zda a jakým způsobem bude řešen rebranding společnosti Šmidberský.
„Kupujeme zdravou, prosperující firmu, kterou její dosavadní majitelé vybudovali prakticky na zelené louce, a nenese si tak žádnou historickou zátěž,“ říká Claus Mansfeldt, předseda představenstva společnosti C. S. Cargo Holding, N. V. „Šmidberský Transport představuje moderní dopravní podnik s velkou kapacitou, kvalitním portfoliem zákazníků, firmu, s níž nás pojí nadprůměrné synergie,“ dodává Mansfeldt, jenž je zároveň ředitelem investiční banky UniCredit Merchant Banking v Londýně.
„Vcelku rychle jsme vyrostli, stali se úspěšnými. A jestli jsme chtěli v našem rozvoji pokračovat, museli jsme se rozhodnout. Mohli jsme se spojit s nějakou nadnárodní korporací, anebo najít partnera na našem trhu. Takového, který nás zná, ví, v čem jsme dobří, a dokáže to i v budoucnu rozvíjet,“ komentuje prodej firmy její zakladatel a stoprocentní vlastník Roman Šmidberský. On ani další členové managementu ze společnosti neodcházejí a budou nadále působit v managementu C. S. Cargo. Šmidberský má mít na starost personalistiku.

Dominují automobiloví klienti.

Propojením firem vzniká uskupení s takřka dvěma tisíci zaměstnanci, které bude jen v letošním roce provozovat půldruhého tisíce kamionů denně a více než 113 tisíc čtverečných metrů skladových ploch. Očekávaný konsolidovaný obrat obou společností dosáhne v roce 2007 přibližně 4,5 miliardy korun, celá transakce však ještě podléhá schválení Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Šmidberský Transport byl založen roku 1993 a v roce 2005 poprvé dosáhl obratu jedné miliardy korun. Úvěry firmě poskytuje především Komerční banka, které se podařilo tohoto významného klienta „přetáhnout“ České spořitelně. Společnost C. S. Cargo je organizována jako holding, jehož mateřská společnost je registrována v Nizozemsku. Stoprocentním vlastníkem holdingu je finanční skupina Trifid International N. V., jež je vlastněna fyzickými osobami Markem Lehečkou a Petrem Zvěřinským a investiční bankou CA IB.
Obě společnosti jsou angažovány především u klientů z oblasti automobilového průmyslu. U C. S. Cargo tvoří firmy Continental, Benteler, Nissan nebo Škoda Auto - pro které holding přepravuje autodíly - asi 48 procent portfolia, u Šmidberského dokonce šedesát procent. Druhým největší segmentem klientů jsou v případě C. S. Carga podniky z oblasti potravinářského průmyslu (s dvacetiprocentním podílem): například Plzeňský Prazdroj nebo Tesco. U Šmidberského mají dvacetiprocentní podíl na firemním portfoliu distributoři izolačních materiálů.

MMF24

Sloučený byznys Akvizicí vyroste o více než třetinu
položka - C.S. Cargo - Šmidberský

  • Tržby 2006 (mld. Kč) - 2,795 - 1
  • Počet zaměstnanců - 1250 - 505
  • Vozový park -1255 - 315
  • Skladová kapacita (tisíce metrů čtverečních) - 113 - -

Pramen: C. S. Cargo a Šmidberský Transport

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).