Menu Zavřít

Obrovské problémy bundeswehru: jen čtyři ze 128 stíhaček jsou bojeschopné

2. 5. 2018
Autor: Profimedia.cz

Pouze čtyři ze 128 stíhaček Eurofighter německé armády jsou nyní bojeschopné. Napsal to server Spiegel Online. Aktuální situace podle mnohých dobře ilustruje obrovské problémy, které má bundeswehr s vybavením dlouhodobě.

Největší potíže u bojových letounů způsobuje systém na ochranu strojů před útokem. U čidel, která jsou pro jeho správné fungování nezbytná, se objevují problémy s chlazením. K nasazení třeba v případě nouzové situace nad Německem je tak nyní připraveno jen asi deset letounů Eurofighter.

Další problém představuje nedostatek raket pro tyto stroje, kvůli nimž jsou podle serveru Spiegel Online ke skutečnému bojovému nasazení připraveny jen čtyři letouny. Ani jeden z uvedené dvojice problémů se zřejmě kvůli nedostatku potřebných součástek, respektive raket, nepodaří v brzké době odstranit.


Bundeswehr se rozpadá. Velká část německé techniky není bojeschopná

 Bitevní vrtulník Tiger


Nejde přitom o zdaleka první potíže, které se stíhačkami Eurofighter jsou. V oficiální statistice pro německý parlament jich loni jako schopných nasazení bylo vedeno 39.

Velké problémy má německá armáda i s další výzbrojí. Tristní čísla shrnula únorová zpráva ministerstva obrany. Loni podle ní bylo v průměru bojeschopných jen 13 z 58 dopravních vrtulníků NH90 a 12 z 52 vrtulníků Tiger. Z celkového počtu 244 tanků Leopard 2 bylo možné nasadit do bojové akce v průměru 105, z 15 dopravních letounů A400M jen tři. Podobně neutěšený je stav námořnictva. Ze 13 fregat bylo loni bojeschopných v průměru pouze pět a z šesti ponorek třídy 212A dokonce jen jedna.

bitcoin_skoleni

Dále čtěte:

Pozdě, ale dražší. I Němci mají svůj "tunel Blanka"

Co bude s vrtulníky? Hnutí ANO zadělalo Česku na mezinárodní skandál

Armáda bez výdělku: český „Air Force One“ půjde do muzea

Poločas rozpadu. Německo doplácí na podfinancovanost své obrany

Opravíme, nebo odstavíme? Těžké vrtulníky CH-53 působí ve vzduchu monstrózně. Stále víc jich však zůstává přišpendleno kvůli poruchám k zemi


  • Našli jste v článku chybu?