Menu Zavřít

Obsluha přes internet

15. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Česká spořitelna

ebf - tip - debata

PRAHA (hns) - Česká spořitelna zavedla od listopadu novou službu přímého bankovnictví Servis 24 – Internetbanking. Nabízí škálu služeb od obsluhy sporožirových a běžných účtů, přes údaje o úvěrových, hypotečních a majetkových účtech, až po informace o produktech spořitelny a jejích dceřiných společností. Během jediného týdne se zaregistrovalo 13,5 tisíce klientů. Spořitelna se tak v počtu klientů zařadila v Česku na třetí místo.
Do konce příštího roku počítá banka s nárůstem na 75 až 100 tisíc uživatelů Servisu 24. Část z nich se bude rekrutovat ze současných 330 tisíc zákazníků využívajících Telebanking. Těm byl Internetbanking nabídnut zdarma včetně možnosti zasílání sms zpráv při provádění operací na jejich účtech. Ředitel úseku přímého bankovnictví Aleš Mamica pro týdeník EURO uvedl, že během tří let chce docílit nárůst až na milion klientů Servisu 24, z toho by měla 50 až 100 tisíc činit korporátní klientela.
Základními požadavky na nový systém internetového bankovnictví České spořitelny byla přehlednost, jednoduchost ovládání a snadnost autorizace klienta. Ten kromě registrace do systému vystačí pouze s identifikačním číslem a heslem. Základní bariérou předchozí služby, kterou používalo zhruba 20 tisíc lidí, byla nutnost pořídit si za 950 korun bezpečnostní kalkulátor. Nyní je povinný jen při autorizaci transakcí nad 100 tisíc korun. Na základě pohybu na účtech spořitelna soudí, že kalkulátor nebude potřebovat 99 procent klientů.
Projekt internetového bankovnictví je součástí projektu Servis 24, který obsahuje přístup k účtům po telefonu, přes internet a také pomocí mobilu - GSM banking. Ten nabízí Česká spořitelna prostřednictvím SIM Toolkitu u dvou největších tuzemských mobilních operátorů. V současnosti službu využívá asi 40 tisíc klientů. Stejná služba pro uživatele sítě Oskar by měla být k dispozici do konce letošního roku.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).