Fleet program ABA 24 je produkt určený pro firmy vlastnící flotily vozidel. O všem co může společnostem nabídnout a o získaném ocenění jsme mluvili s Vladimírem Amlerem, marketingovým manažerem Autoklubu Bohemia Assistance, a.s.
Vaše společnost obdržela od magazínu Flotila, při příležitosti vyhlášení výsledků ankety Flotila roku 2009, Mimořádné ocenění za kompletní asistenční služby v tuzemsku a v Evropě. Tímto byl oceněn především Fleet program ABA 24. Můžete nám tento program více přiblížit?
Fleet program ABA 24 je jedním z produktů Autoklubu Bohemia Assistance a je určen pro firmy vlastnící flotily vozidel. Je partnerem pro řešení potřeb vozových parků různých velikostí, typů i zaměření. Skládá ze silniční asistence v ČR i v zahraničí a dalších služeb dle potřeb a přání zákazníka. V oblasti zmíněných asistencí je nadstavbou nad asistencemi realizovanými v rámci pojištění, či asistencí jiných, které zákazník nemůže ovlivnit vlastními specifickými potřebami. Na tyto základní - neměnné služby naše služby navazují, nebo je vhodným způsobem doplňují či je řeší komplexně, ale s respektováním a realizováním všech požadavků zákazníka a specifik provozu daného vozového parku. Číslovka v názvu říká, že je program realizován nepřetržitě 24 denně.
Jde tedy o silniční asistenci v tuzemsku i v zahraniční. Z toho vyplývají značné nároky na organizaci. Jak je to zvládáte?
V tuzemsku jsou služby poskytovány vlastními kapacitami ABA a prostřednictvím smluvních partnerů. Spektrum a rozložení partnerské sítě umožňuje garantovat dobu příjezdu pomoci do 45 minut.V zahraničí, na základě úzké spolupráce s ÚAMK, jsou tyto služby součástí mezinárodního členství v motoristických organizacích FIA a ARC a tím v přímé vazbě na ostatní národní klubové systémy, což umožňuje garantovat dobu příjezdu pomoci do 90 minut.
Představme si situaci, že se řidič vozidla některé firmy zařazené do Fleet programu ABA 24 dostane do problémů. Patrně musí někoho vyrozumět?
Ano, je to tak. Zprostředkování asistenčních služeb v rámci tohoto programu je řízeno centrálním dispečinkem v Praze na jednotném telefonním čísle, jenž je té které firmě přiděleno. Dispečink je obsazen odborně vyškolenými pracovníky, absolvujícími pravidelná doškolování, schopnými zajistit optimální variantu technické pomoci a to i v cizích jazycích. Je tu vedena podrobná evidence provedených zásahů a po technické stránce je dispečink vybaven zařízením umožňujícím zpětnou kontrolu průběhu jednotlivých zásahů. Je zde též zřízeno pracoviště kontroly, které s několikadenním odstupem kontaktuje zákazníka a zjišťuje jeho spokojenost s vyřešením případu.
Kdo zatím na silnici žádné problémy neměl a žádnou asistenční službu nepotřeboval, nemá asi přesnou představu o technice, která mu přijede na pomoc. Co tedy ta vaše technika a technika vašich partnerů? A co lidi s touto technikou pracující?
Vozidla silniční služby mají speciální vestavbu, která obsahuje kompletní dílenskou technologii včetně vyspělého diagnostického zařízení. Jejich mechanici podstupují pravidelná školení, aby si osvojili používání diagnostických přístrojů a průběžně aktualizovaných softwarových aplikací.
Nyní se dostáváme k tomu podstatnému. Co obsahuje silniční asistence a co je vlastně pod tímto pojmem zahrnuto?
Silniční asistence a to nejen pro firmy, ale pro každého kdo se ocitne v problémech, zahrnuje zejména pomoc již zmíněného dispečinku, pomoc silniční služby na místě poruchy či nehody, vyproštění vozidla, odtah vozidla do určeného místa nebo smluvního servisu, zprostředkování opravy vozidla, uschování nepojízdného vozidla, zajištění náhradního vozidla, přistavení opraveného vozidla do místa určení, zajištění náhradního ubytování, zajištění a dopravu náhradních dílů, opravu nebo výměnu pneumatiky, zajištění náhradního řidiče, opravení zámku nebo otevření vozidla při ztrátě klíčů, dovoz pohonných hmot v případě jejich neočekávaného spotřebování, přepravu osob či nákladu do místa určení, nastartování vozidla či výměnu akumulátoru apod.