Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšily o 41 procent na 117,28 miliardy jüanů (asi 394 miliard korun). Zaostaly ale za odhady a tempo jejich růstu bylo nejslabší za poslední tři roky. Druhá nejhodnotnější čínská firma po společnosti Tencent tak podle agentury Reuters v hlavní nákupní sezoně pocítila následky zpomalení čínské ekonomiky a ochromení z čínsko-americké obchodní války.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali v průměru tržby ve výši 118,9 miliardy jüanů. Čistý zisk nicméně za tři měsíce do konce prosince stoupl o 33 procent na 31 miliard jüanů a odhady výrazně překonal.
Alibaba každoročně zaznamenává ve čtvrtletí, na něž připadá Den nezadaných, nejvyšší příjmy. Jedenáctý listopad loňského roku sice znamenal nový rekord, ale meziroční nárůst tržeb byl v desetileté historii této slevové nákupní akce nejslabší.
Alibaba v obavách z ekonomické nejistoty snížila již před začátkem hlavní nákupní sezony ekonomický výhled na aktuální fiskální rok, který končí v březnu. Minulý týden ale její zástupce Joe Tsai uvedl, že čínská spotřeba se stále drží na velmi silné úrovni a v příštích pěti až deseti letech poroste.