ŠKODA AUTOMladoboleslavská automobilka se chlubí, že jí loni rekordně rostly prodeje. Zájem o octavie poprvé převýšil menší a levnější fabie. Letos by se měly škodovky začít vyrábět v Číně.Škoda dodala loni zákazníkům na více než 90 světových trzích 549 667 vozů modelových řad Fabia, Octavia,Roomster a Super.
ŠKODA AUTO Mladoboleslavská automobilka se chlubí, že jí loni rekordně rostly prodeje. Zájem o octavie poprvé převýšil menší a levnější fabie. Letos by se měly škodovky začít vyrábět v Číně.
Škoda dodala loni zákazníkům na více než 90 světových trzích 549 667 vozů modelových řad Fabia, Octavia,
Roomster a Super. Dosáhla tak podle svého vedení rekordního výsledku a navýšení o 11,7 procenta v porovnání s rokem 2005. „Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila důležitou roli v Evropě a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii,“ říká předseda představenstva firmy Detlef Wittig.
Nejlépe šla naodbyt modelová řada Octavia (včetně verze Tour), která předstihla dosud nejprodávanější fabii. Octavií se prodalo 270 274, v těsném závěsu za ní se umístila právě fabia s celosvětově 243 982 prodanými vozy. O limuzínu Superb byl mnohem menší zájem, koupilo ji 20 989 lidí a firem. Pro nový roomster, který byl uveden na trh v červnu, se rozhodlo 14 422 zákazníků.
Kde se škodovkám loni dařilo nejvíce? Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko, kde značka výrazně posílily tržní podíl a dosáhly nových prodejních rekordů. Celkově se v západní Evropě zvýšil prodej českých aut o celkem 301 343 vozů.
V České republice Škoda Auto obhájila vedoucí pozici na trhu s tím, že o fabie byl v tuzemsku větší zájem než o octavie. Registrováno bylo 37 388 fabií, 21 233 octavií, 2406 vozů Roomster a 1835 superbů. Škoda Auto tak v posledním čtvrtletí obsadila svými třemi modely pozici nejprodávanějších vozů v Česku (1. Fabia, 2. Octavia, 3. Roomster).
Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 146 612 prodaným vozům. Značka uhájila vedoucí pozici na polském trhu. Lídrem je vedle České republiky a Polska také na Slovensku, v Bulharsku, v Litvě i v Bosně a Hercegovině. Mezi velmi úspěšné trhy patří pobaltské státy Estonsko a Lotyšsko. Velký nárůst prodejů automobilka zaznamenala v Rusku, na Ukrajině a díky lokální montáži zahájené na sklonku roku 2005 také v Kazachstánu.
V Asii a v zámoří prodala Škoda 36 541 vozů, největší podíl na tom má Indie Turecko, Egypt a Izrael.