Menu Zavřít

Od Ferdy Mravence k sehraným týmům

18. 7. 2005
Autor: Euro.cz

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK Tvůrců webových stránek je v současnosti na českém trhu obrovské množství. Rozsah služeb se však liší - od těch základních, kdy stránku vytvoří jednotlivec tak říkajíc "na koleně", až po dynamické prezentace, ze kterých přecházejí oči.

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK Tvůrců webových stránek je v současnosti na českém trhu obrovské množství. Rozsah služeb se však liší - od těch základních, kdy stránku vytvoří jednotlivec tak říkajíc „na koleně“, až po dynamické prezentace, ze kterých přecházejí oči. Bez dobře fungujících webových stránek se dnes již nemůže obejít prakticky žádná seriózní firma. Internetové prezentace jim zajišťují skvělou reklamu, příliv nových zákazníků, a tím i šanci na vyšší zisky. Nejde jen o nadnárodní koncerny nebo velké továrny - své stránky má už čím dál více pekařů, uzenářů či hokynářů. Kdo jim ale firemní web připraví? Pokud má zmíněný hokynář šikovného syna, orientujícího se v programování, má po starostech. Když ne, jsou tu pro něj specializovaní weboví tvůrci, kteří jeho požadavkům snadno vyhoví. Otestovali jsme, jaké konkrétní služby nabízejí jednotlivé náhodně vybrané firmy z oboru. ONE-MAN SHOW I KOMPLEXNÍ SLUŽBY Jako první jsme vyzkoušeli ty nejmenší - firmy jednoho muže. Mezi jejich zákazníky patří většinou soukromé osoby nebo menší firmy, které za tvorbu webu nechtějí příliš utratit. „Nízká cena je pro mé zákazníky největším lákadlem,“ potvrzuje Lukáš Foldina z Prahy. Jedním dechem však dodává, že při tvorbě stránek využívá ty nejmodernější technologie a své klienty rozhodně o nic neochuzuje. Podobně je na tom Jaroslav Vybíral z Tršic u Olomouce. „Krátké dodací lhůty a příznivé ceny - to je to, co nabízím,“ říká. Další námi oslovené firmy již nabízely více. „Zajistíme kompletní servis,“ říká Ondřej Říha z firmy Digital Solutions. „Od konzultací, přes studie, až po fotopráce,“ upřesňuje. V pražské společnosti TV Proxima jdou ještě dále. „Vedle samotné tvorby nabízíme také poradenství a komplexní služby spojené s rozjezdem dynamických stránek,“ upřesňuje její jednatel Štěpán Bartyzal. POMOC PODNIKATELŮM Někteří tvůrci webů se zaměřují přímo na pomoc při podnikání svých klientů. Mezi ně patří ostravská firma THComputers. „Orientujeme se především na profit zákazníka a podle potřeby mu pomáháme i se základy marketingu,“ říká její jednatel Tomáš Hojdar. Stejnou cílovou skupinu - malé a střední podnikatele - si vybralo také českobudějovické Studio WEBface. „Podnikáme ve stejném prostředí jako naši klienti,“ vysvětluje jednatel Pavel Kout. „Nabízíme a slibujeme jen to, co dokážeme splnit. Pokud nejsme schopni vyhovět, doporučujeme jiné dodavatele,“ upřesňuje. Třetí podobnou firmou je prostějovská Webová továrna. Má však poněkud vyšší ambice. „Nikdy nenabízíme zákazníkům pouhé vytvoření internetových stránek, to je příliš jednoduché,“ říká její zástupce Marek Rolný. „Naším cílem je klientův úspěch. Lze ho měřit počtem zakázek, které díky našim stránkám získá,“ dodává. ZAKÁZKY NA MÍRU Většina webových tvůrců dnes staví na individuálním přístupu. „Zajímají nás konkrétní potřeby zákazníka,“ říká Jiří Brančík ze společnosti Akta.cz. „Na stránky proto nedáváme žádné nepotřebné věci, za které by klient musel zbytečně utrácet peníze,“ upřesňuje. Tvorbu webu „na klíč“ slibuje také českobudějovický Scisoft. „Naším cílem je vytvářet dobře přístupné webové stránky s kvalitními grafickými prvky,“ říká jeho jednatel Václav Mach. Podobné služby nabízí i brněnská firma WebDesign Pay & Soft. Jednatel Pavel Kodýtek si zakládá zejména na skupinové práci. „Jsme tým. Jednotlivé dílčí úkony zpracovávají vždy konkrétní specialisté, což zaručuje nejlepší možné výsledky,“ konstatuje. Zakázkám na míru se poněkud vymyká poslední námi testovaná firma, plzeňská Galileo Corporation. Ta totiž dodává modulární systém -jakýsi rámec, který se později dotváří. MŮŽETE SI VYBRAT Jak si má tedy náš hokynář mezi jednotlivými tvůrci internetových stránek vybrat? Jde o to, co vlastně chce. Jestliže chce na svém webu říct třeba pouze „můj krámek je dole u řeky,“ vyplatí se mu kontaktovat nějakého soukromníka. Ten pak stránku s jednoduchým kontaktním sdělením vytvoří za pár dnů třeba za tisícovku. Jestli bude chtít zájemce na úvod trochu poradit, měl by se obrátit na trochu větší firmu. A pokud uvažuje o růstu svého obchodu, mohly by se mu hodit stránky, které budou přesně zapadat do jím zvolené obchodní strategie. V tom případě je dobré vyhledat tvůrce, kteří mu pomohou rovnou i v této oblasti. Jestliže chce podnikatel prostřednictvím svého webu přímo přijímat objednávky či prodávat, je vhodnější oslovit zkušený tým tvůrců. Ti také mohou „vyšperkovat“ stránku nějakými originálními prvky, pokud si to zákazník přeje. Taková práce však přijde na výrazně více peněz, než standardní statické stránky. VYBRANÍ TVŮRCI WEBOVÝCH STRÁNEK |název|sídlo|doba tvorby|cena|reference**|

 Akta.cz Brno 3-6 týdnů 3-50 tisíc  hrad Špilberk
 Digital Solutions Lázně Bohdaneč 3 týdny-2 měsíce 0-30 tisíc  město Pardubice  
 Galileo Corporation Plzeň, Chomutov 10-14 dní  6-65 tisíc  hrad Křivoklát
 Jaroslav Vybíral Tršice 7 dnů-3 týdny 1-6 tisíc Wolf-Garten
 Lukáš Foldina Praha  7 dnů-1 měsíc  1-50 tisíc  B Promotions
 Scisoft  České Budějovice 3 týdny 5-80 tisíc Jerome Travel
 THComputers Ostrava 7 dnů-3 měsíce 15-100 tisíc Victoria Corporation
 TV Proxima Praha, Hradec Králové 7 dnů-1 měsíc  2-150 tisíc PrácevPraze.cz
 WebDesign PAY&SOFT Brno 14 dnů-6 měsíců 5-100 tisíc Šimbera, s. r. o.
 Studio WEBface České Budějovice 7 dnů-1 měsíc  15-20 tisíc Internet Mall
 Webová továrna Prostějov 7 dnů-2 měsíce 13-250 tisíc Bydlení pro každého
  • Našli jste v článku chybu?