Fiat Auto
PRAHA (Reuters, tpk) – Fiat Panda je na trhu, marketingová kampaň se sloganem „Neříkej mi bejby“ začala a automobilka plánuje, kolik malých aut prodá. Úspěch vozu, který je od září roku 2001 prvním novým modelem Fiatu, je přitom pro italského výrobce důležitý, neboť by měl představovat desetinu prodejů firmy.
Zisk na auto sice není v segmentu městských automobilů velký a konkurence neustále posiluje, ale Fiat se do něj nepouští náhodou. Jeho úspěch v oboru se v minulosti často odvíjel od malých vozů, a také proto vložil do vývoje nového modelu 600 milionů eur. Aby snížil náklady, vyrábí navíc pandy ve své továrně v polském městě Tychy nedaleko od hranic s Českem. Tamní továrna má kapacitu tři sta tisíc vozů ročně a ta zatím více než dostačuje. Vedení automobilky předpokládá, že se do konce letošního roku prodá 70 tisíc pand, v příštím roce by mělo najít majitele dalších dvě stě tisíc aut. V Česku se nabízí ve třech variantách s benzinovými čtyřválcovými motory a jeho cena začíná na 214 900 korunách. V příštím roce by se měly objevit verze s dieselovým agregátem, pohonem všech kol či s třídveřovou karoserií.