Menu Zavřít

Od módy ke zdraví. Zoot začal na svém e-shopu prodávat potravinové doplňky, cílí především na prémiové značky

15. 4. 2021
Autor: ZOOT
  • Zákazníci Zootu si budou moci na svém oblíbeném e-shopu nově zakoupit i potravinové doplňky pocházející především od netradičních českých výrobců

  • Všechny produkty v nově zřízené sekci Zdraví budou opatřeny certifikátem CEFF. Ten značí, že se jedná o doplňky, které neobsahují žádnou zbytečnou chemii

  • Společnost si v roce 2019 prošla vyčerpávající insolvencí, věřitelům dlužila celkem 700 milionů korun


Jeden z největších tuzemských internetových obchodů se rozhodl významně rozšířit nabízený sortiment. Vedle módy, dekorativních prvků pro domácnost a kosmetiky budou v Zootu nově prodávat rovněž zdravotní potravinové doplňky. Vedení společnosti o tom ve středu informovalo v tiskové zprávě.

„Sekce Zdraví je dalším krokem v cestě, na které Zoot měníme v digitální lifestyle platformu,“ řekl jeho šéf Milan Polák. „Chceme nabízet všechno, čím si děláme radost. Proto jsme nedávno k módě a bytovým doplňkům přidali sekci kvalitní a eko kosmetiky. Současná situace nám ukazuje, že zdraví naše a naší rodiny je silně spojeno s naší radostí. Ideální je si přihodit do košíku k novým jarním šatům právě kosmetiku a doplňky stravy,“ dodal. Nabízené produkty mají pocházet převážně od českých prémiových výrobců a značek.

Že by se tak ze Zootu stala obyčejná „drogerie“, podle Poláka nehrozí: „Cílem není nabídnout nekonečné množství produktů, ale výběr těch nejlepších, které jsme sami vyzkoušeli a které hlavně neobsahují zbytečnou chemii. Opravdu dbáme na to, aby produkty obsahovaly účinné přírodní složky bez chemie. V mnoha případech se jedná o ruční výrobu s pravidelnou kontrolou kvality. Tyto produkty obyčejně nenajdete v obchodních řetězcích, jsou nabízeny v menších obchodech a teď i u nás.“

Rohlík a Košík mají nového vyzyvatele. Do Česka dorazilo italské online tržiště s potravinami Everli, Čupr kontruje plánovanou expanzí na jih
Přečtěte si také:

Rohlík a Košík mají nového vyzyvatele. Do Česka dorazilo italské online tržiště s potravinami Everli, Čupr kontruje plánovanou expanzí na jih

Že prodávané potravinové doplňky tato kritéria splňují, si mohou zákazníci sami lehce ověřit. Produkty bez konzervantů, umělých sladidel, barviv a glutamátů totiž bývají označeny certifikátem CEFF. Za ním stojí Ivana Bednářová Častvajová, která se oblastí zdravého životního stylu zabývá dlouhých patnáct let. Právě ona má nově starosti i výběr doplňků, jež bude Zoot na svých stránkách nabízet.

„Moc mě těší, že s námi do toho paní Bednářová Častvajová šla. Díky tomu mají zákazníci jistotu, že jsou v dobrých rukou profesionála. Rádi bychom rozšiřovali sortiment dle sezónnosti a zájmu zákazníků. Jednáme s dodavateli ze segmentu diet a máme v hlavě spoustu nových zajímavých nápadů,“ uzavřel Polák.

Insolvence a následné zmrtvýchvstání

Společnost Zoot byla založena v roce 2009 a během posledních let si prošla velmi turbulentním obdobím. V jednu chvíli se dokonce zdálo, že její příběh skončí neslavně – to když byla zhruba před dvěma a půl lety nucena požádat o soudní ochranu před věřiteli. Výše dluhů tehdy činila závratných 700 milionů korun.

Krizové okamžiky společnost nakonec díky reorganizaci a vstupu nového investora v podobě skupiny Natland podnikatele Tomáše Rašky přečkala. Loňské tržby přesáhly půl miliardy korun a od letošního roku si vedení slibuje, že bude Zoot opět ziskový.

bitcoin školení listopad 24

Ve snaze posílit vlastní obchodní model se prodejce během uplynulých měsíců rozhodl prozkoumat možnosti marketplace. Na svém e-shopu proto začal nabízet produkty třetích stran, kterým tak mimo jiné chce pomoct s odbytem sezónního zboží, jež jim z důvodu přetrvávající pandemie zůstalo ve skladech.

  • Našli jste v článku chybu?