PRAHA – Zatímco korejské Daewoo prožívá vleklou krizi, jeho větší domácí konkurent Hyundai si mne ruce. Ještě v lednu odbyt stagnoval, ale v únoru nastal raketový nástup. V tomto měsíci činil nárůst zahraničního prodeje automobilky neuvěřitelných 22 procent. Hyundai vyvezlo v únoru 73 528 vozů, takže celkový vývoz za rok 2001 již dosáhl 133 999 aut a vzrostl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o osmnáct procent. Oživení přitom vykázal i korejský trh. Údaje za březen ještě nebyly minulý týden k dispozici.
Oživení poptávky po výrobcích Hyundai způsobil velký zájem o poslední model HMC stejně jako o faceliftovanou Sonatu. Vedení továrny tvrdí, že dobře se prodávaly také modely Terracana, model Santa Fe, Avante XD (v Evropě Elantra) a také Verna (v Evropě Accent). Společnost Hyundai Motor Company vykázala celkové tržby za rok 2000 ve výši 14,5 miliardy dolarů, což představuje ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 28 procent a čistý zisk ve výši 530 milionů dolarů, tedy o šedesát procent více než v roce 1999.