Zastupitelé Prahy odložili rozhodnutí o smlouvě se Středočeským krajem o novém exitu na dálnici D1. Křižovatka má napojit Vesteckou spojku a komerční zónu Průhonice. Spojka by měla navázat na existující vestecký přivaděč od Pražského okruhu k Vídeňské ulici, vést kolem Vestce a Hrnčířů k Šeberovu a napojit se na dálnici D1 na nové křižovatce na čtvrtém kilometru. Na tom, jaké stanovisko ke stavbě zaujmout, ale není v zastupitelstvu hlavního města koaliční shoda.
Smlouvu by měly uzavřít Praha, Středočeský kraj, jeho správa a údržba silnic, ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic. Podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) je nutné, aby se k ní pražské zastupitelstvo vyjádřilo.
Proti Vestecké spojce a novému exitu vystoupili zastupitelé za Trojkoalici (STAN, KDU-ČSL a Zelení). „Stavba je po dostavbě Pražského okruhu kolem Jesenice zbytečná,“ řekl k návrhu zastupitel Matěj Stropnický (Zelení). Podle radní pro životní prostřední a infrastrukturu Jany Plamínkové (STAN) by nový exit, pokud bude sloužit hlavně pro komerční zónu měly platit komerční společnosti,“ uvedla Plamínková.
Na dálnici D1 bude „těsno“. Čtěte:
Dálnici D1 čeká za rok nával: devět oprav najednou
Zastupitelé také kritizovali, že v návrhu smlouvy je uvedeno jméno bývalého hejtmana Středočeského kraje Miloše Petery (ČSSD). Je podle nich třeba prověřit, jaké je stanovisko aktuálního vedení kraje k výstavbě Vestecké spojky, jejímž měl být investorem.
Proti jejímu vedení kolem Vestce a Hrnčířů se postavili vlastníci několika pozemků a pražské městské části Křeslice. Krajský soud jim v roce 2013 vyhověl a trasu Vestecké spojky zrušil ve středočeském územním plánu. Rozhodnutí potvrdil v roce 2014 i Nejvyšší správní soud. Křeslice v místě požadují obytnou zástavbu.