Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto chystají petici proti možnému směřování značky Škoda v budoucnu. Chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přimět ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia, odbory zkritizovaly již dříve. Petici chtějí odboráři spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.
Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a nyní přímo pro Volkswagen.
Odboráři petici připravují, řeší podmínky její legálnosti, časový harmonogram, přesný obsah i techniku získávání podpisů.
„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl již dříve týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.
Odbory dnes uvedly, že pokud se informace o možném směřování značky, které podle nich pocházejí zejména z německého tisku, v budoucnu potvrdí, je zaměstnanecká petice namístě, podporu by pak měla mít také od vlády a dodavatelů. „Takovéto počínání by znehodnotilo značku Škoda a změnilo ekonomicko-politické parametry v České republice,“ uvedl dnes týdeník.
Podívejte se na galerii:
Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů
Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům již dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.
Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier.
Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Čtěte také:
Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy
Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA
Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd
Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie
Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen