Menu Zavřít

Odchod Mohykánů

18. 6. 2004
Autor: Euro.cz

České radiokomunikace

EBF24

PRAHA (tos) – Dvě velké mediální ikony měl do minulého týdne spor o akcie Českých radiokomunikací. Zdeněk Bakala na straně konsorcia Bivideon stoprocentně vlastněného Deutsche Bank reprezentoval ty, jejichž mediální obraz byl špatný: Chtěli vykoupit akcie od menších akcionářů pod cenou, kterou trh považoval za férovou. Nepodařilo se jim to mimo jiné i zásluhou druhého muže, který se zapsal do historie českého kapitálového trhu devadesátých let – Pavla Tykače. Společnost Netla, která s ním je spojována, se svými třemi procenty akciového kapitálu hlasitě vystupovala proti každému pokusu o odkup akcií. Nyní souboj těchto mužů, v rolích opačných než v minulém desetiletí, skončil. Zdeněk Bakala rezignoval 7. června na post v představenstvu Českých radiokomunikací. Odstoupení odůvodnil „jinými obchodními a osobními povinnostmi“.
V tomto týdnu vystoupila ze sporu o České radiokomunikace překvapivě i Netla. V pondělí 14. června, týden poté, co svůj podíl zvýšila z 3,3 procenta na 11,26 procenta, prodala blok 3,48 milionu kusů akcií při kursu 425 korun za kus. Nabyvatelem, nejspíše dočasným, je dle výpisu ze Střediska cenných papírů Bank Austria Creditanstalt. „Ke spekulacím ohledně prodeje 3,48 milionu akcií Českých radiokomunikací, jež se objevily na trhu v minulých dnech, chce Bivideon jednoznačně prohlásit, že neuzavřel žádnou dohodu o koupi takového balíku akcií ani jeho části. Akciový podíl vlastněný Bivideonem ve společnosti České radiokomunikace zůstává nezměněn ve výši 71,89 procenta akcií,“ reagovala na spekulace o skutečném nabyvateli tiskovým prohlášením společnost Bivideon. „Vedení Bivideonu trvale sleduje a vyhodnocuje všechny strategické možnosti, jež jsou dány současnými tržními podmínkami a postojem regulátora. V tuto chvíli však nemá ke svému dřívějšímu rozhodnutí pozastavit všechny pokusy o vykoupení minoritních podílů v Českých radiokomunikacích co dodat,“ stojí v prohlášení.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).