Kola pro Martina
Správa Pražského hradu si před pár týdny objednala dalších pět limuzín za přibližně pět milionů korun. Přitom letos v květnu ochranná služba ministerstva vnitra objednala pro prezidenta a jeho věrné celkem 12 speciálních luxusních vozů, z toho deset limuzín, jedno SUV a jedno neprůstřelné auto. Z Pražského hradu už se tak stává slušná pobočka mototechny. Zajímavé také bude sledovat, co udělá Hrad s vyřazenými zánovními superby, které si přeje nahradit, a kdo tato hezká manažerská vozítka koupí. Prakticky žádný obchod se dnes na Hradě neobjede bez svolení dua Vratislav Mynář – Martin Nejedlý. Sám Nejedlý by už potřeboval obměnit vozový park. Jeho postarší mercedes přesluhuje, a setkání s ruskými velmoži tak hrozí pro urostlého volejbalistu ostudou.
Nezmar z ODS
Byl jednou jeden bývalý náměstek, který se chtěl vrátit na vrchol. Hlásil se snad do všech funkcí, které připadaly v úvahu. Letos v březnu to málem vyšlo. Na dosah měl Martin Frélich funkci generálního ředitele vládní agentury CzechInvest, ale tu nakonec získala jeho protikandidátka Silvana Jirotková.
Teď si pojďme pana Frélicha představit. Je to odchovanec z jančíkovské ODS v Praze 5, který si za časů Nečasovy vlády krátce vyzkoušel funkci náměstků ministra průmyslu a životního prostředí. Po pádu Nečasovy vlády se uklidil do pozice šéfa nedůležitého odboru v Hospodářské komoře. Na stranickém webu je popisován jako „vystudovaný ekonom, nadšenec inovací a chytrých řešení“, nicméně zdroje Odposlechu používají v souvislosti s jeho osobou poněkud jiné výrazy.
Nad neúspěšným žadatelem o veřejné funkce se z neznámého důvodu slitovala současná ministryně průmyslu a obchodu Marta Nováková. Přidělila mu pozici šéfporadce, a aby ho předchozí nezdary tolik nebolely, přidala ještě křeslo v dozorčí radě energetické společnosti ČEPS. Na vysloužilého ódéesáka s nevalnými výsledky docela slušný comeback.