Trabl je ale v tom, že oba muži na „blacklistu“, tedy náměstek Tomáš Čoček a ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica, jsou pod služebním zákonem. Ten Babišova vláda postavila tak, aby se „jejích lidí“ příští vlády zbavovaly těžko. Bohužel se úplně nedomyslelo, že páky na odchod budou potřeba o něco dříve, než se čekalo.
Odvolávání tedy potrvá dlouho a velmi pravděpodobně to ani nedopadne.
Pokud je Havlíček soudný, chápe, že sám ministerstvo na půl úvazku stejně neuřídí a oba muže proto bude nutně potřebovat. Tak vypadá personální politika hnutí ANO v praxi.
Mašina na vysílačku
České dráhy provozují už pouze jedinou úzkokolejku. A přesto na ní v lednu musely zastavit provoz. Tentokrát za to nemůže velká nemocnost strojvedoucích ani nástrahy soukromé konkurence, ale šlendrián úředníků. Přestože zákonodárci už v roce 2015 schválili, že každá lokomotiva na českých kolejích musí být od 1. ledna 2020 vybavena radiostanicí, národní dopravce ani za čtyři roky nestihl svou úzkokolejnou mašinu potřebným systémem vybavit. I když prý Správa železnic ještě několik týdnů před začátkem platnosti zákona České dráhy upozorňovala, že takto tedy ne, nic se nestalo. Nakonec tak došlo k tomu, že provoz na úzkokolejce museli správci zastavit a mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou musejí jezdit autobusy.
České dráhy sice minulý týden slíbily rychlou nápravu, ale opět se ukázalo, že sebedůvěra národního dopravce nezná hranic. •