Menu Zavřít

Odposlech

27. 1. 2020
Autor: Euro.cz

Babišův hněv Nový superministr Karel Havlíček, který dostal na starost vedle průmyslu i resort dopravy, dostal od premiéra Andreje Babiše nelehký úkol. Musí potrestat úplně všechny, kdo měli na starost zakázku za 401 milionů korun zadanou bez výběrového řízení na systém elektronických dálničních vinět. Ministra Vladimíra Kremlíka odvolal Babiš sám, zbytek je už na Havlíčkovi.

Trabl je ale v tom, že oba muži na „blacklistu“, tedy náměstek Tomáš Čoček a ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica, jsou pod služebním zákonem. Ten Babišova vláda postavila tak, aby se „jejích lidí“ příští vlády zbavovaly těžko. Bohužel se úplně nedomyslelo, že páky na odchod budou potřeba o něco dříve, než se čekalo.

Odvolávání tedy potrvá dlouho a velmi pravděpodobně to ani nedopadne.

Pokud je Havlíček soudný, chápe, že sám ministerstvo na půl úvazku stejně neuřídí a oba muže proto bude nutně potřebovat. Tak vypadá personální politika hnutí ANO v praxi.

Mašina na vysílačku

České dráhy provozují už pouze jedinou úzkokolejku. A přesto na ní v lednu musely zastavit provoz. Tentokrát za to nemůže velká nemocnost strojvedoucích ani nástrahy soukromé konkurence, ale šlendrián úředníků. Přestože zákonodárci už v roce 2015 schválili, že každá lokomotiva na českých kolejích musí být od 1. ledna 2020 vybavena radiostanicí, národní dopravce ani za čtyři roky nestihl svou úzkokolejnou mašinu potřebným systémem vybavit. I když prý Správa železnic ještě několik týdnů před začátkem platnosti zákona České dráhy upozorňovala, že takto tedy ne, nic se nestalo. Nakonec tak došlo k tomu, že provoz na úzkokolejce museli správci zastavit a mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou musejí jezdit autobusy.

bitcoin_skoleni

České dráhy sice minulý týden slíbily rychlou nápravu, ale opět se ukázalo, že sebedůvěra národního dopravce nezná hranic. •

  • Našli jste v článku chybu?