Vzhůru do Indonésie Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová by se prý ráda podívala do Indonésie. Jen musejí úředníci vymyslet nějakou záminku. Odposlech má pro ně radu: ministryně by mohla podepsat nějaké pěkné memorandum, které má sblížit obě země.
Nedávno se to podařilo na Filipínách, kde se bude vydávat výběr z Jaroslava Seiferta v místním jazyce a u nás zase vyjdou filipínské básně a eseje. Stačí najít nějakého šikovného indonéského klasika a přesvědčit Indonésany, že se bez našeho nobelisty už ani rok neobejdou.
Vnitro pohlídá politické strany
Na vnitru by prý měl konečně vzniknout nezávislý Úřad pro kontrolu financování politických stran. Zaměstná prý čtyři až pět auditorů. Kdyby náhodou mělo ministerstvo nedostatek kandidátů na takovou pozici, Odposlech má pro ně radu. Jeden známý auditor je momentálně volný poté, co se příliš šťoural v IT systémech ministerstva pro místní rozvoj. Lukáš Wagenknecht vydržel u Andreje Babiše rok a půl. Mohlo by být celkem zajímavé sledovat, jakou by měl životnost v tomto nezávislém úřadu.
Na barvě záleží
Dávejte dobrý pozor. Odposlech vám teď může ušetřit dost času stráveného při přepisu auta na pražském magistrátu. O co jde?
O nic menšího než o velkou absurditu.
Úředníci neváhají po vystání fronty posílat nebohé žadatele domů kvůli takzvané zelené kartě, tedy dokladu o pojištění auta. Libůstkou, kterou si dokážou najít, je, že karta není zelená. Ano, jak by mohla být, když vám přišla z pojišťovny mailem a vy jste si ji vytiskli? A navíc, jde přece o číslo pojistky, bydliště, a ne o barvu papíru. Chyba. Jde o barvu.
Stropnický cesťákem
Ministr obrany Martin Stropnický není jen mistrem forbín, ale i zdatným marketérem. Na poslední snídani s novináři připravil zástupcům sedmé velmoci nevídané překvapení. Po pikniku s ministerskými potentáty, kde se propíral rozpočet, se areálem ministerstva obrany rozehřměly motory čtyř motocyklů Harley-Davidson s řidiči ve firemním ošacení. Ministr pak užaslým novinářům sdělil, že si představitelé legendární americké motocyklové značky váží zásluh vojenských veteránů, a proto nabízejí vojákům slevy na motocykly a na originální oblečení. Vojáci zaplatí oproti běžným civilistům o dvanáct procent méně.
Podobný program má Harley-Davidson i pro příslušníky armády ve Spojených státech. Obdobné slevy prý vojákům poskytuje na služby i automobilka Opel a v jednání je nabídka Fordu. Takovou marketingovou akci na armádní půdě předvedl naposledy novinářům náčelník generálního štábu Jiří Šedivý, který před svým odchodem z armády představil izraelskou firmu Housing & Construction, jež stavěla kontroverzní moravskou dálnici D47. Pokud by ministra Stropnického omrzelo ministrování a dokončil natáčení Kriminálky Anděl, mohl by klidně podobně jako Šedivý nastoupit do služeb Harley-Davidsonu, kde by se mohl uplatnit jako obchodní cestující.
l