Menu Zavřít

odposlech

29. 3. 2016
Autor: Euro.cz

noviny nestačí Ani trable s čápy nepokazily pozitivní vztah Andreje Babiše k ornitologii, když pro vylepšení své sebeprezentace na YouTube angažoval kdysi populární televizní moderátorku Mirku Čejkovou.

A v ANO už podle zdrojů Odposlechu tuší, jaký žurnalistický potenciál získali, a spřádají plány na budoucí přetvoření kanálu YouTube v plnohodnotnou zpravodajskou televizi, po níž magnát Babiš odedávna pase. Pro tu sice není snadné získat prostor v multiplexu, ale v jeho akciovce Mafra má hudební televize Óčko tři hříšně přebytečné kanály a jeden z nich by prý Mirce Čejkové slušel. Je také pravda, že nedělní polední pořad Volejte ministrovi by nepochybně hladce porážel ve sledovanosti Otázky Václava Moravce. Zda se dá na partajní televizi sehnat nějaká dotace od Evropské unie, není Odposlechu známo.

Povinné mručení

Jednoho krásného srpnového dne léta Páně 2007 lezl slovinský farmář Damjan Vnuk po žebříku na půdu stodoly, kam se ukládaly balíky sena. Osud tomu chtěl, že ve stejnou dobu na stejném místě couval traktor s valníkem a žebřík srazil. Pan Vnuk se zranil a žádal po pojišťovně Zavarovalnica Triglav d.d., u níž byl traktor pojištěn, 15 944 eur a deset centů na odškodném včetně úroku. Začal vleklý soudní spor o to, zda traktor je vozidlo (na což se povinné ručení vztahovalo) i ve chvíli, kdy funguje jako zemědělský stroj (na což se podle Triglavu nevztahovalo), který nakonec doputoval až k Soudnímu dvoru EU. V zájmu rovnosti poměrů na celém území Unie soud dospěl k názoru, že nelze nechat na národních úřadech jen tak mírnix týrnix rozhodovat, kdy je traktor ještě pojištěným vozidlem a kdy už je pouhým zemědělským strojem a jestli je u stodoly na dvoře, nebo na veřejné pozemní komunikaci. A proto také i české ministerstvo financí připravuje transpozici, podle níž bude nutné platit povinné ručení za všechno, co se hýbe, kdekoli se to hýbe. „Každé provozované vozidlo, které může kdekoli způsobit škodu, teď bude muset být pojištěné,“ tvrdí Česká asociace pojišťoven ústy svého mluvčího.

Láska všech českých mužů – prodrandit dobrou část sobotního dopoledne na zahradním traktůrku nebo pojízdné sekačce – tak bude konečně od příštího roku zpoplatněna. Děkujeme, Triglave, děkujeme Damjane Vnuku, děkujeme, Soudní dvore EU. Podle informací Odposlechu se nová povinnost nebude vztahovat na motorové invalidní vozíky. Ptáme se bděle, dokud je čas: Je to bezpečné?

dunaj odra Zeman

MM25_AI

Miliarda eur, kterou chtějí Číňané investovat do kanálu Dunaj–Odra–Labe, rozhýbala stojaté vody na ministerstvu dopravy. Úřad až dosud milovaný projekt prezidenta Miloše Zemana tak trochu přehlížel. Už několik let slibuje, že nechá vyrobit studii jeho proveditelnosti. Chystal se k tomu v roce 2013, na spadnutí byla studie několikrát i vloni. Nyní už konečně ministerstvo vybírá dodavatele a za pár dnů bude znám výsledek výběrového řízení. Ono přehlížení se dá pochopit, komise pro životní prostředí Akademie věd ČR už jednou konstatovala, že kanál nemá ekonomické, sociální ani ekologické opodstatnění. Nikdo netuší, co by se po kanále po krachu OKD a omezení hutní výroby v Ostravě vlastně vozilo. Resortní bojovník za kanál, šéf Ředitelství vodních cest Skalický, se mezitím proto stačil překvalifi kovat na komunálního šíbra na Praze 5. No a teď nezbývá, než aby se to oficiálně dozvěděli i Číňané.

Nebo že by měl prezident Zeman tajný plán, jak nechat komunistickou vládu ekonomicky vykrvácet? Náklady na ten kanál jsou totiž spíš v desítkách miliard eur a jedna slíbená miliarda nebude rozhodně stačit.

  • Našli jste v článku chybu?