Tibetskou vlajku nahoru, dolů, nahoru! Když čtyři nejvyšší ústavní činitelé podepíší dopis, který je esencí podlézavosti, je třeba vystoupit už jenom kvůli vkusu. Dopis sice ještě přímo nezve „statečnou Čínskou lidovou osvobozeneckou armádu, aby přispěchala na pomoc a osvobodila bratrský český lid od akutní hrozby převratu provedeného reakčními teokratickými silami inspirovanými dalajlamou“, ale i tak se zařadí ke klasickým dílům rektálního alpinismu.
Čest národa přispěchaly zachránit i četné univerzity a vysoké školy, jež přijaly výzvu rektora Masarykovy univerzity Mikuláše Beka (ten, co čínskému místodržícímu Mi-loš’i Ze’minovi kdysi nedopřál ani možnost promluvit ke studentům), a vyvěsily na znamení vzdoru a nesouhlasu tibetské vlajky. Statečnost se však na akademické půdě nerodila snadno.
Odposlech získal ověřenou informaci o elektronických oběžnících, jimiž byli obesíláni vedoucí pracovníci jedné z nich. První: „Na znamení nesouhlasu… vyvěsíme tibetské vlajky.“
Druhý (asi po třiceti minutách): „Vlajky nebudou vyvěšeny.“
Třetí, po delší době a tentokrát všem, doprovázený prohlášením na sociálních sítích: „Univerzita vyvěsila tibetskou vlajku!“ Tak jen aby vám to, chlapci a děvčata, vydrželo, až bude k brodu doopravdy blízko.
Čistý čistič
Bývalý manažer skupiny PPF označovaný za „muže na špinavou práci“, byznysmen Karel Pražák, zahájil tažení za svůj lepší obraz na veřejnosti.
Poté, co se o něm neobjevují jiné články než ty, které popisují jeho vazby na stíhaného Petra Sisáka, „kmotra“ Tomáše Hrdličku či exministra dopravy Aleše Řebíčka, si najal mediálního mága a bývalého moderátora Československé televize Jiřího Hrabovského, jehož agentura stála třeba za veleúspěšným doktorským protestem Děkujeme, odcházíme.
Pražák se nyní staví do role člověka, který dospěl do nového životního stadia a buduje svůj vlastní byznys. Aktuálně jedna z firem patřících do jeho investiční skupiny koupila společnost Nej.cz, která je druhým největším poskytovatelem kabelové televize v České republice. Hlavní cíl je však zjevný, vzdálit Pražákovu kontroverzní osobu co nejvíc od Petra Kellnera.
Kampaně o odcházení Hrabovského mediální agentura umí. Tak uvidíme, jestli to dopadne jako u doktorů – a nikdo nikam neodejde.
Alex ví, co chcete
Tým mediálních a politických poradců Andreje Babiše se ještě více zprofesionalizuje.
Podle zjištění redakce Odposlechu mají přijít noví lidé a tím potvrdit důležitost nadcházejících sněmovních voleb, po nichž se Babiš chce stát premiérem. Do týmu už se také naplno zapojil jeho nejdůležitější člen, o kterém se toho ovšem málo ví. Americký poradce českého původu Alexander Braun má ve světě pověst „kouzelníka s kampaněmi“. Klade důraz na průzkumy veřejného mínění a podle nich pak zdůrazňuje programové priority, které politici komunikují s veřejností.
Hnutí plánuje v příštích měsících řadu vlastních průzkumů, mimo jiné orientovaných na ty voliče, pro které je hnutí ANO druhou nejpravděpodobnější volbou. Ty pak chce za každou cenu přetáhnout k sobě. Alexander Braun není kreativec, ale pragmatický analytik, který právě pomocí nejrůznějších dat o voličích dokáže „číst jejich myšlenky“. Tímto svým přístupem k politickému marketingu Babiše podle informací Odposlechu nadchl. Šéf ANO mu proto velmi důvěřuje a doufá, že ho právě Braun dostane příští rok do Kramářovy vily. Možná, že si pak oba v teple u Kramářova krbu uvědomí, že oproti náročným a drahým průzkumům veřejného mínění existují mnohem efektivnější a spolehlivější způsoby, jak získat informace o lidech.