ANO, mládí vpřed V minulém Odposlechu jsme referovali o čerstvých kádrových nadějích Babišova hnutí ANO auž můžeme přidávat další jméno. Andrej Babiš má velké plány s výrobním ředitelem chemičky Deza Pavlem Pustějovským. Mladý a talentovaný manažer z Valašského Meziříčí se po očekávaném vítězství ve volbách do sněmovny má stát ministrem průmyslu a obchodu, případně generálním ředitelem Skupiny ČEZ.
Babiš se znovu snaží sáhnout do kádrových rezerv v holdingu Agrofert, aby sehnal nedostatkové kandidáty pro ministerstva a státem kontrolované podniky.
Přinejmenším jednou se to vyplatilo. Z bývalého generálního ředitele Lovochemie Richarda Brabce udělal Babiš v lednu 2014 ministra životního prostředí. Brabec v nové roli celkem uspěl, tedy aspoň ve srovnání s tristními výkony Dana Ťoka na dopravě a Karly Šlechtové na ministerstvu pro místní rozvoj.
Pustějovský je již delší dobu předsedou energetické sekce hnutí ANO avenergetice se podle zdrojů Odposlechu dobře vyzná.
Aby se „otrkal“ v pražském prostředí, dosadila ho matička strana již dříve do představenstev společností Pražská energetika a Pražská plynárenská Holding.
Tedy podniků, ve kterých má zásadní vliv pražský magistrát ovládaný babišovci.
Vše má jeden háček. Pustějovský je celkem skromný člověk a z poklidného Valmezu se mu do Prahy moc nechce. Avšak víte, jak to chodí. Když Andrej Babiš poručí, tak i čápi hnízdo stavějí.
Radní z Marsu…
Zdá se, že když si pražští sociální demokraté proti vůli Bohuslava Sobotky prosadili jako jedničku na kandidátce Petra Dolínka místo matadora Miloslava Ludvíka, nešlápli úplně vedle. Poněkud nudná mladá tvář s encyklopedickými znalostmi se ukazuje dobrým stratégem nejen ve vnitrostranickém politikaření, ale i v oblasti předvolebních témat.
Jeho téma zákazu vjezdu kamionů do centra Prahy se minulý týden probojovalo i do celostátních médií a ani ti chytřejší voliči mu nemůžou vyčítat, že prosadil hloupou variantu, a tím vlastně celý plán na omezení těžké dopravy ve městě zabil.
On sám na radu nesl umírněný a celkem rozumný návrh, aby kamiony nesměly zajíždět ze spojky do města, výsledkem ovšem je, že rada schválila zákaz vjezdu kamionů na Jižní a Štěrboholskou spojku a Spořilovskou. Tématu se totiž na radě chytli Zelení ati řekli: „Když už, tak pořádně…“ Avrozhořčeném amoku se pak přidali i ostatní.
Dolínkovi, který nežije na zeleném Marsu, je sice jasné, že není možné nechat zkolabovat dopravu v celé republice, což „aňácké“ ministerstvo dopravy samozřejmě nepřipustí a návrh nakonec neprojde, nicméně on chtěl jako pražský volební lídr Prahu bez kamionů. To, že tím jde celý plán do kopru, asi není úplně podstatné….
Bělobrádkova prohra
Dosavadní největší politická prohra předsedy lidovců Pavla Bělobrádka by ho mohla stát stranickou funkci. Lidovci z regionů jsou velmi nespokojeni s argumentací a vysvětlováním konce společné koalice se Starosty. Bělobrádek totiž do poslední chvíle tvrdil, že koalice trvá, a po jejím zrušení nebyl schopen celý neúspěch věrohodně vysvětlit. Regiony přitom už na počátku koalice předpokládaly, že projekt do konce července skončí, jak Odposlech informoval již na začátku dubna.
Bělobrádek a zbytek vedení strany včetně prvního místopředsedy Mariana Jurečky je nepovedenou kampaní nedokázali přesvědčit, že společná frakce se Starosty má smysl. A tak se podle informací Odposlechu naplnilo lidovecké regionální ultimátum.
Celá amatérsky provedená akce vnitrostranicky posílila pozici zlínského senátora Jiřího Čunka. On osobně je však pro většinu straníků jako nový předseda nepřijatelný. Novou tváří včele strany by se tak mohl stát místopředseda a Čunkův spojenec ze Zlína Ondřej Benešík. Straníci ale Pavla Bělobrádka nechtějí zatím odepsat úplně. Jeho konsenzuální povaha totiž stranu držela pohromadě celých sedm let a významně se také zasloužil o návrat KDU-ČSL do sněmovny. Bělobrádkův osud je tedy nejspíš spojen s konečným výsledkem lidovců ve volbách. 0