PODÍL automobilky Volkswagen na západoevropském trhu za první čtyři měsíce letošního roku vzrostl na 12,2 procenta z předchozích 10,2 procenta. Firma si tak upevnila své první místo na evropském trhu osobních vozů. V Německu její podíl stoupl ve stejném období na 20,3 z loňských 18,8 procenta.
V souvislosti s širokými úspěchy Volkswagenu v Evropě se minulý týden v západním tisku objevily úvahy, že pod vedením tohoto koncernu se výrobcem, který může dát evropskou odpověď na levné dovozy z Japonska, Jižní Koreje a Spoje ných států, stává mladoboleslavská Škoda. Deník The New York Times, který se v obsáhlém článku věnoval úspěšným změnám v české automobilce po roce 1989, zdůraznil, že přitom vůbec nejde jen o dosažení konkurenční schopnosti díky nízkým mzdám. Škoda prý doznala jednu z nejdramatičtějších změn ve střední Evropě.
Pozornosti odborníků neušly také nejnovější zprávy o komunikaci Volkswagenu s Japonci. Podle tokijského listu Nihon Keizai Šimbun jedná německý koncern o možné spolupráci s japonskou Toyotou, která už určité svazky s Volkswagene m má. Oba chtějí společně vyvinout automobilové komponenty šetrné k životnímu prostředí a brzdné systémy se zvýšenou bezpečností. Šéf německé automobilky Ferdinand Pie¨ch údajně navrhl prezidentu Toyoty Hiroši Okudovi, aby obě firmy sjednotily své klíčové komponenty. Standardizace dílů by přinesla oběma výrazné úspory.