Menu Zavřít

Odpovědnost jako součást firemní kultury

11. 12. 2017
Autor: Profimedia.cz

Zaměstnanci si odpovědného chování svého zaměstnavatele cení a zvyšuje to jejich loajalitu.

Společenská odpovědnost firmy v sobě často spojuje řadu smysluplných aspektů. Určitě mezi ně patří například partnerství s neziskovými organizacemi či finanční podpora charitativních projektů, tedy aktivity, kdy firma podporuje komunitu, ve které působí a podniká, a to nad rámec povinností vyplývajících ze zákona. A právě tímto způsobem se dlouhodobě snaží naplňovat svou společenskou odpovědnost i ING Bank, která své zaměstnance v průběhu celého roku systematicky zapojuje do charitativních i společensky prospěšných činností.

„Společensky odpovědné chování podniku má o to větší smysl, pokud se jej podaří vtělit přímo do hodnot firemní kultury. Zaměstnanci si pak takového chování svého zaměstnavatele cení a zvyšuje to jejich loajalitu. Zkrátka jim potom celková náplň jejich práce přináší určitou přidanou hodnotu a větší smysl,“ říká Veronika Němcová, ředitelka korporátní komunikace a CSR v ING Bank.

Banka například v rámci ING Bank fondu Nadace Terezy Maxové dětem, který byl založen v roce 2005, organizuje řadu akcí, jejichž výtěžek slouží především na podporu vzdělávání a rozvoje talentu dětí v náhradní rodinné péči nebo v dětských domovech. Jedním z konkrétních příkladů je charitativní snídaně, na kterou zaměstnanci ING Bank připravují různé pokrmy dle vlastní volby a ty nabízejí ke koupi svým kolegům. Peníze, které zaměstnanci v rámci charitativních snídaní vyberou, pak ING Bank zdvojnásobí. Celkový výtěžek z akce jde posléze na podporu konkrétního dítěte nebo rodiny.

Kromě kreativních činností se zaměstnanci ING Bank každoročně aktivně zapojují do sportovních akcí, jako je Do práce na kole či Teribear hýbe Prahou. Při druhé z těchto akcí pracovníci banky zvládli za deset dní naběhat a nachodit téměř dva tisíce kilometrů, což vyneslo takřka 98 tisíc korun na pomoc znevýhodněným dětem.

CIF24

A činní jsou i v oblasti odborného dobrovolnictví. Úspěšný je například projekt Bankéři jdou do škol, který zastřešuje Česká bankovní asociace, nebo Hravý finančník, který zábavnou formou podporuje finanční gramotnost dětí ve vybraných školách a dětských domovech po celé České republice.


O společenské odpovědnosti firem dále čtěte:

Nejodpovědnější firmy roku 2017

Pro 61 procent Čechů je zásadní, zda se firma chová odpovědně



  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).