Menu Zavřít

Odpůrci přesunu nádraží v Brně kritizují reklamu placenou městem

13. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Agentura, najatá městem Brnem nainformování o přesunu hlavního železničního nádraží, porušilapodle Koalice Nádraží v centru kodex reklamy. Koalice podala vpondělí stížnost k arbitrážní komisi Rady pro reklamu (RPR) naporušení etického Kodexu reklamy. Agentura kritiku odmítá. Pokudby se Rada se stížností ztotožnila, musela by agentura reklamystáhnout.

Reklamní kampaň si brněnský magistrát objednal na podporupřestavby Železničního uzlu Brno v odsunuté poloze o 500 metrůjižněji. Proti tomu koalice protestuje a žádá jen opravunynějšího nádraží. Za vypsání referenda mezi Brňany koalicevybrala na 25.000 podpisů.

bitcoin_skoleni

Stížnost na postup agentury Marco obsahuje 27 jednotlivýchprovinění proti etickému kodexu, řekl dnes novinářům SvatoplukBartík z koalice. „Nejčastěji se reklama provinila v požadavku napravdivost a čestnost,“ uvedl Bartík. Poukázal, že v časopisechse před volbami do Evropského parlamentu v jednom z inzerátůobjevil i primátor Petr Duchoň. Navíc reklama nebyla jasněrozeznatelná od redakční materiálů; obojí však Kodex reklamyzakazuje, upozornil. Články z agentury se podle něj objevily vradničním časopise Haló Brno bez označení reklama. Pavel Marek z agentury kritiku odmítá. „Nerealizovali jsmežádnou placenou reklamu v médiích. Šlo o klasické reklamníčlánky,“ řekl ČTK. Vzniklo jen asi pět billboardů na podporuinformační kanceláře, uvedl. Ze čtyř milionů na kampaň máagentura ve smlouvě dva miliony, dosud vyčerpala 400.000 korun,dodal.

Primátor Duchoň označil protest koalice za „pokus o dostáníse do médií v okurkové sezoně“.

  • Našli jste v článku chybu?