Téměř jako divadelní šou pojala ODS oficiální představení svého volebního programu. Každou z šesti tematických kapitol uvedl krátký animovaný spot Vladimíra Jiránka.
Hlavní body pak na pódiu stylizovaného městečka Řešení spolu s předsedou Mirkem Topolánkem komentovali neherci „z lidu“. „Nebyl to žádný kompars, byli to naši skuteční kandidáti ve volbách,“ vysvětlil Topolánek.
„Základním sloganem je slovo „řešení“. Zvolili jsme ho úmyslně, protože se chceme odlišit od těch, kteří žádné řešení nenabízejí, ale jen parazitují na strachu ostatních,“ řekl v úvodu Topolánek.
Hlavní důraz podle něj klade ODS na boj s dopady hospodářské krize. Občanští demokraté chtějí udržet zdravé veřejné finance a nepřipustit zvyšování zadlužení státu.Slibují také snižování daňové zátěže a zvyšování zaměstnanosti.
„Když někdo vytvoří nové místo pro nezaměstnaného, po dobu dvou let mu bude platit jednoměsíční výpovědní lhůta,“ nastínil jedno ze slibovaných opatření Topolánek.
ODS chce také umožnit čerpání 3,3 miliard korun z evropských fondů na zvyšování kvalifikace zaměstnanců, kteří by jinak mohli přijít o práci. Součástí programu jsou i slevy na sociálním pojištění pro zaměstnavatele nebo zrychlení odpisů majetku.
Více na Aktuálně.cz.