Úspěch závodu vyžaduje nevyhnutelně, aby jeho šéf věděl přesně, jakou pověst má podnik u zákazníků. Chcete-li slyšeti skutečnou pravdu o svém závodě, požádejte o to přímo své zákazníky. Jeden závod učinil tak docela otevřeně ve své reklamě: " Naším nejvyšším cílem je dokonale obsloužit zákazníka.
INSPIRACE Z I. REPUBLIKY
I naši zaměstnanci jsou však chybující lidé a proto vám snad někdy plně nevyhoví.Chceme vybudovati a zákazníkům prokazovati ještě lepší službu. Chcete nám při tom býti nápomocni tím, že nás na naše chyby a nedostatky sami upozorníte? Není-li zboží takové, jaké by mělo býti, oznamte nám to. Není-li prodejní personál zdvořilý a úslužný, upozorněte nás na to! Nejste-li s námi spokojeni v jakékoliv maličkosti, řekněte nám to! Máme tu nejlepší vůli vše napravit. Chceme vás co nejlépe uspokojit.“ Takový insert získá vám úctu a přízeň obecenstva, které sezná, že se svými zákazníky jednáte poctivě. Zákazníci, kteří mají opravdovou příčinu si stěžovat, budou vaše chyby a nedostatky kritisovat věcně, poněvadž náprava bude vlastně záviseti na nich a na jejich kritice. Žádný závod není tak veliký, aby zbytečně mohl ztratiti ať už skutečnou, nebo domnělou vinou třebas i jediného zákazníka, který podle svého společenského významu může spolutvořiti buď lepší, nebo horší všeobecné mínění o vašem závodě.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín