Menu Zavřít

Odvoz z hospody. Příměstské vlaky začnou nově jezdit i v noci

2. 8. 2017
Autor: Profimedia.cz

Víkendové příměstské vlaky nově posílí noční spoje, které vyplní mezeru mezi půlnocí a ránem. Pražský organizátor dopravy Ropid také na vybraných linkách příměstských vlaků od prosince zkrátí intervaly nebo prodlouží trasy některých linek. Uvedl to mluvčí Ropid Filip Drápal. Změny začnou platit souběžně s prosincovými celostátními změnami jízdních řádů na železnici.

„Nejpodstatnějšími novinkami je zavedení nočního rozjezdu vlaků z Prahy do vybraných příměstských lokalit včetně rozšíření počtu večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji,“ uvedl Drápal.

Noční rozjezd vlaků by měl fungovat o víkendech v 2:30. Vlaky ze všech směrů přijedou na pražské Hlavní nádraží ve 2:20, o deset minut později zase odjedou na své trasy. Vyplní tak stávající zhruba čtyřhodinovou mezeru mezi půlnočními a prvními ranními spoji.

Na lince S5 z Prahy na Kladno bude nově zaveden nový pár spěšných vlaků. Stejně tak přibudou vlaky na lince S6 z Prahy přes Nučice do Berouna a v ranní špičce pracovního dne na lince S3 na trati Všetaty - Praha. Na lince S7 pojedou vybrané vlaky ve špičkách pracovního dne z Prahy-Radotína až do Řevnic.


Přečtěte si, jak se bude jezdit v budoucnu:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

 Nádraží Praha-Bubny


Ropid předpokládá posílení vlaků také na lince S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem a na lince S9 Praha-Benešov. Celoročně pak budou jezdit vlaky na lince S65 z Hostivice do Prahy. Dosud jezdily pouze ve dny školního vyučování, od prosince pojedou celoročně ve všechny pracovní dny. Zkráceny budou intervaly vlaků S8 a S80.

bitcoin_skoleni

Propojení pražské městské hromadné dopravy s příměstskými autobusovými a vlakovými spoji umožňuje cestujícím cestovat na jednu jízdenku mezi hlavním městem a přilehlými obcemi, ale i mezi jednotlivými místy v okolí Prahy. Současný systém zahrnuje kromě hlavního města také obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.

Pražská integrovaná doprava dnes zahrnuje vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí. Příměstské linky začaly fungovat 11. ledna 1992.

Čtěte také:

Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city


  • Našli jste v článku chybu?