„Náš právní zástupce se spojil s vedením Pirátské strany a upozornil je, že paní Klusová užívá ochrannou známku OKD neoprávněně a je povinna toho zanechat,“ potvrzuje Naďa Chattová, mluvčí těžební společnosti. A doplňuje: „Společnost OKD je apolitická a k použití loga v předvolební kampani v žádném případě neposkytla souhlas.“
Souhlasíte s požadavkem OKD?
Zuzana Klusová v černobílé košili s logy OKD vystoupila ve středu 3. září na pražském Výstavišti během zahájení předvolební kampaně. Jak popsala na svém profilu na síti Twitter, šlo o „klasickou OKD košili oblečenou opačně knoflíky dozadu a přepásanou opaskem.“ A dodala: „Měla to být metafora, že se nemusíme zbavit naší industriální tradice, ale dát jí nový směr a výraz.“
Po výtce ze strany
Ostravsko-karvinských dolů, Klusová na sociální síť napsala, že už košili nechá
ve skříni. „Veřejně slibuji, že už si tu košili neobleču. Stejně mi nesluší.
Oblékla jsem si ji na kampaň jako poctu horníkům. Chtěla jsem ukázat, že za
nimi stojím. Myslím si, že to nejsem já, kdo poškozuje dobré jméno firmy, ale
OK, omlouvám se,“ uvedla v pondělí 7. září.
Klusová, rodačka z Karviné, jde do krajských podzimních voleb jako lídryně Pirátské strany v Moravskoslezském kraji. Dlouhodobě přitom kritizuje vládní kroky v OKD. Ať už jde o nedávno zveřejněný - a poměrně překvapivý - plán na bleskový útlum těžby do roku 2022, či třeba i postup v týdnech, kdy se mezi horníky začal rychle šířit virus čínské chřipky a stát otálel se zastavením těžby.
„Na Karvinsku se za poslední dobu nevytvořila žádná alternativní pracovní místa za OKD, přestože o útlumu se mluvilo už v 90. letech. Měli jsme na to dvacet let! Není to populární téma, je to kousnutí do hořkého jablka, ale lidé, kteří na to upozorňovali – třeba já, byli více méně obviňováni z toho, že jedou zelenou politiku na úkor obyvatel,“ prohlásila Klusová nedávno v rozhovoru v regionálním Deníku.