K šetrnějšímu životnímu stylu chce veřejnost přivést nová kampaň Evropské unie, kterou ve čtvrtek v Praze představil eurokomisař komisař pro životní prostředí Janez Potočnik. „Jelikož ekonomika má potíže a zdroje se ztenčují, je na čase začít přehodnocovat některé z našich zvyků,“ uvedl komisař Potočnik.
Foto: Profimedia.cz
„Opatrnější využívání zdrojů nejenom pomáhá ochránit životní prostředí, ale šetří peníze a snižuje podnikové náklady. Jde o to, aby se při využití menších vstupů učinilo více. Každý může přispět svou troškou do mlýna. Jenom se musíme probrat,“ dodal eurokomisař. Kampaň je zaměřená především na mladou generaci. Proto je směřována především na Facebook, internetové stránky nebo na klip „Generation Awake“ na YouTube.
Návštěvníci se mohou ke kampani přidat například tím, že budou měsíc používat jen prostředky veřejné dopravy nebo sníží dobu sprchování a ušetří tak vodu. Česká republika byla vedla Polska, Maďarska a Velké Británie jedním z míst, kde se uskutečnilo slavnostní zahájení kampaně.
Kampaň upozorňuje na to, že šetrný způsob spotřeby může přinášet ekonomické výhody. Podle Evropské komise mohou podniky tuto příležitost využít ve svůj prospěch. Zvýšením efektivity lze ušetřit náklady. Navíc udržitelné produkty a nové služby otevírají nové trhy, inovacemi lze dosáhnout zvýšení konkurenceschopnosti a vytvářet nová pracovní místa.