ZAJÍMAVOST První společností, která na českém trhu nabízí možnost čerpat pohonné látky s přídavkem AdBlue, je firma OMV. Ta minulý týden otevřela v P rostějově čerpací stanici s takto obohaceným palivem. Podle zástupců firmy je palivo určeno zejména pro řidiče užitkových vozů, kterým pomůže splnit evropské emisní limity EURO IV a V.
**ZAJÍMAVOST
První společností, která na českém trhu nabízí možnost čerpat pohonné látky s přídavkem AdBlue, je firma OMV. Ta minulý týden otevřela v P rostějově čerpací stanici s takto obohaceným palivem. Podle zástupců firmy je palivo určeno zejména pro řidiče užitkových vozů, kterým pomůže splnit evropské emisní limity EURO IV a V. „Použitím AdBlue ve vozech vybavených systémem SCR (selektivní katalytická redukce) dochází k výraznému snížení produkce škodlivin a k celkovému snížení spotřeby paliva,“ říká zástupce společnosti OMV Česká republika Zdeněk Holub. Podle jeho slov je ČR po Rakousku a Německu třetí evropskou zemí, kde OMV nabízí AdBlue v běžném prodeji na čerpacích stanicích. „Do roku 2007 počítáme s otevřením 67 čerpacích stanic AdBlue celoplošně v celé Evropě,“ upozornil ředitel mezinárodní sítě čerpacích stanic OMV Klaus-Jürgen Schneider. Do stejného data by v ČR mělo být těchto stanic deset. Do roku 2012 by měl být objem poptávky po AdBlue ročně zhruba kolem 3,5 milionu tun. První čerpací stanici s tímto palivem otevřela OMV v březnu 2003 v Bavorsku, následovalo Rakousko a nyní i Česká republika. Základem AdBlue je močovina vyráběná průmyslově syntézou amoniaku a oxidu uhelnatého, která se již dlouho využívá k potlačování škodlivin například v energetice. Princip technologie SCR je jednoduchý i pro uživatele. AdBlue se tankuje do přídavné nádrže a během chodu motoru se automaticky přidává do spalin.