Hodnota plošné internetové reklamy loni v listopadu meziročně vzrostla o tři procenta na rekordních 760 milionů korun v ceníkových cenách. Třetinu z této sumy získal Seznam.cz. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který dnes na tiskové konferenci prezentovalo Sdružení pro internetový rozvoj se společností Nielsen Admosphere.
Seznam.cz v listopadu utržil za display reklamu 258 milionů korun, druhá Mafra 156 milionů a vydavatelství Economia 84 milionů korun. Následuje Czech News Center s 84 miliony a CET21 s inzercí za 43 milionů korun.
Nejvíce za internetovou reklamu utratil obchod s elektronikou Alza.cz, a to 28 milionů. Následují Bezvasport a Procter&Gamble. Nejvíce, 134 milionů Kč, zapaltili zadavatelé reprezentující kategorii široký sortiment, 80 milionů pochází od finančních institucí a 71 milionů od prodejců automobilů.
Do video reklamy zadavatelé investovali 105 milionů korun, což je 14 procent z celkového objemu display inzerce. Nejvíce utržili provozovatel Novy CET21, Prima a Seznam.cz.
Přečtěte si, kolik loni Češi utratili v e-shopech: