PRAHA (tpk) – Japonská automobilka Suzuki předpokládá, že prodeje jejích vozů letos celosvětově vzrostou o šestnáct procent na 2,189 milionu kusů. V předpovědích ohledně zisků za tento fiskální rok (končící 31. března 2006) však po prvním čtvrtletí zůstává nadále opatrná, ačkoli výsledky by mohly svádět k optimismu.
Automobilka, v níž drží pětinový podíl koncern General Motors, zaznamenala od dubna do konce června nárůst tržeb o 8,6 procenta na 5,679 miliardy dolarů. Provozní zisk přitom stoupl o 4,6 procenta na 256,4 milionu a čistý zisk šel nahoru o 1,7 procenta na 149,9 milionu dolarů.
Na příznivých finančních výsledcích měly hlavní zásluhu prodeje v Evropě. Zvyšování kapacity továrny Magyar Suzuki Corporation v Ostřihomi vedlo v červnu k dosažení rekordní výroby. Malý model Swift, jenž se má stát nejrazantnější podporou budoucího růstu automobilky, se přitom na některých trzích teprve představuje.
V Česku se příchod Swiftu do showroomů již začíná projevovat. I když se malý automobil prodává teprve dva měsíce, stal se po modelech Ignis a Wagon R třetím nejúspěšnějším artiklem. Zástupce automobilky, společnost Suzuki Motor Czech, prodal během prvních šesti měsíců 733 osobních automobilů a 105 lehkých užitkových vozů. Oproti stejnému období minulého roku to znamenalo nárůst o 64,3 procenta.