Mezi vozidla s nejnižší spotřebou paliva vtrhlo nové jméno: Opel Corsa ecoFLEX. Úsporná verze známého malého auta umí jezdit za méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. Vypadá to na ideální automobil do firemní flotily. Je to ale tak?
Autor: Opel
Spořivou corsu pohání modernizovaný vznětový motor 1.3 CDTi s maximálním výkonem 70 kW a deklarovanou kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Té má dosahovat díky několika úpravám standardní verze modelu, jakými jsou například delší převody (zajišťují co nejmenší otáčky motoru), snížený a tvrdší podvozek či vysokoprofilové pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Spotřeba v praxi
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX motor - vznětový přeplňovaný čtyřválec objem válců - 1,3 litru max. výkon - 70 kW (95 k) max. rychlost - 177 km/h max. točivý moment - 190 N.m z 0–100 km/h - 12,3 sekundy spotřeba - 3,7 litru/100 km cena s DPH - 414 000 Kč |
Uvedené změny samozřejmě vyžadují i nové řidičské návyky – řidič musí především častěji řadit, při rozjezdech a při vytáčení motoru je třeba mít naopak lehkou nohu. Pak se dočkáte i vytoužené nízké spotřeby, která během našeho testu při klidné předpisové jízdě činila podle palubního počítače 4,2 litru na 100 kilometrů. Výrazně však stoupla při sportovnější jízdě a během cestování po dálnici, kdy displej počítače vystoupal na údaj 5,4 litru. Stejnou spotřebu si corsa uchovala i po dlouhodobém ježdění po městě.
Jak jezdí? **
Agregát 1.3 CDTi prošel modernizací, a přestože je nyní o třetinu úspornější než předchůdce a vykazuje i nižší emise, výkon stoupl na 95 koní, tedy o rovných dvacet. Upravený motor umí s lehkou corsou solidně „zacvičit“, síly a dynamiky má dostatek. Sportovní jízdu ale nečekejte.
Co nám rozhodně vadilo, byl nekultivovaný hluk, který se od motoru vtíravě rozléhal do kabiny. Prostor pro řidiče byl jinak příjemný a splnil i zásadní podmínku služebního vozu: pohodlně se v něm bude cítit jak dvoumetrový muž, tak i subtilní žena.
Úspora především
Corsa ecoFLEX je rozhodně zdařilým „šetřílkem“ a ve firemních flotilách, kde lze navíc bohatým kilometrovým nájezdem „dohnat“ vyšší pořizovací cenu vozu s naftovým motorem, by si mohl najít své místo. A to i přes skutečnost, že Česká republika nepatří mezi země, jež mají pro vozy s nízkou hodnotou exhalací připraveny daňové úlevy.