Menu Zavřít

Operátoři nesmějí žádat pokutu za mrtvého klienta

28. 7. 2008
Autor: Euro.cz

Telefonní operátoři nesmějí žádat po dědicích mrtvého klienta zaplacení pokuty za předčasně ukončenou smlouvu.

Na tomto stanovisku se v uplynulých dnech shodla zástupkyně veřejného ochránce práv Jitka Seitlová s vedením Českého telekomunikačního úřadu.

Na ochránce práv se v uplynulých dnech obrátila se stížností žena, která se po smrti svého otce rozhodla ukončit smlouvu s telefonním operátorem, kterou v minulosti uzavřel její otec. Operátor však po ní chtěl úhradu smluvní pokuty za předčasně ukončenou smlouvu. Podle Jitky Seitlové je to v rozporu s dobrými mravy.

Na základě několika správních řízení vedených v podobných případech dospěl telekomunikační úřad k závěru, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí klienta. Stává se tak bez ohledu na to, že je ve smlouvě stanovena pokuta pro klienta, který smlouvu předčasně ukončí.

  • Našli jste v článku chybu?